Simyo lanceert Phone Wash-campagne
18-09-2018 (12:32) - Campagnes
Mediabureau Mindshare, creatief bureau KOKORO Amsterdam en De Speld & Partners ontwikkelden samen een satirische video voor telecomprovider Simyo. In de video wordt een lifehack gepresenteerd om je telefoon schoner te maken.
In de video ontmoeten we Jeroen, die met zijn huisgenoten ‘Casa Clean’ probeert te runnen. Op de voordeur zijn vier verschillende deurklinken gemonteerd, eentje voor iedere bewoner, en heeft iedereen een eigen wc-bril. In de video ontdekt de kijker welke lifehack Jeroen heeft gevonden op de bacteriën die op smartphones zitten: de Phone Wash. Zo wordt je telefoon weer schoner dan een blinkende wc-bril.
Om het belangrijke, maar onderbelichte, hygiëneaspect van telefoongebruik onder de aandacht te brengen, bedacht KOKORO de Phone Wash. De Speld vertaalde het Phone Wash-concept door naar branded content en koos daarvoor het sociale domein: hygiëne en huisgenoten.
Crew
Director: Michiel Peereboom
Concept: De Speld: Jochem van den Berg, Aïda Peimaei. KOKORO: Wouter Vanhaeren, Lynsey Schouten
Script: De Speld: Jochem van den Berg, Martine Bakker, Jop Eikelboom, Michiel Peereboom
Producer: Charlotte Scott-Wilson
D.O.P: Goof de Koning
Geluid: Willem de Wijs
Camera Assistent: Joost van Veen
Visagie: Tynke Jeeninga
Art Director: Madeleine Homan & Louka Hoogendijk
Propmaster: Aleck Lugt
Production Assistent: Emely Jens, Roos Lust
Editor: Michiel Peereboom
Sound post: Philip Klees
Design endcard en Phone Wash: KOKORO: Wouter Vanhaeren
Simyo: Alex Reijgersberg, Tanja Notenboom
KOKORO: Wouter Vanhaeren, Lynsey Schouten, Karin van Dalen, Michelle Ter Laak
Mindshare: Guleed Afhakame, Joep van der Laan
De Speld & Partners: Jerome Kuijken, Daan Unger, Emely Jens
Cast
Lowie van Oers
Tine Cartuyvels