Specsavers en ooggezondheidszorg in nieuwe campagne

02-10-2018 (10:44) - Campagnes

Specsavers heeft vanaf 1 oktober een nieuwe campagne gelanceerd gericht op het preventief ooggezondheidsonderzoek dat het bedrijf vanaf nu aanbiedt in haar winkels. De campagne hiervoor is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau BSUR met als centrale thema ‘Wat als….?’.


Ben Holder, senior creatief BSUR: “Ons doel was om een luchtige campagne neer te zetten, die zowel de Specsavers humor heeft, zonder mensen met een oogziekte niet serieus te nemen. De twist werkt goed, omdat je eerst moet lachen om wat je denkt dat de man doet. Daarna heb je medelijden met hem en realiseer je je hoe belangrijk goed zicht is.” 


Annemiek Melis
, Head of Marketing Optiek Specsavers NL: “Met deze campagne willen we laten zien dat Specsavers meer te bieden heeft dan alleen scherpe aanbiedingen. Samen met het team van BSUR hebben we gewerkt aan een campagne, waarmee we willen laten zien hoe belangrijk professionele oogzorg is en dat wij dat waarborgen via onze gediplomeerde opticiens en optometristen.”

 

oplossingsgericht

In de commercial zien we een man die veel van zijn auto houdt. Een serie van shots tonen hem liefdevol rondom zijn auto. Vervolgens komt er een onverwachte twist in het verhaal. De man is niet zomaar zijn auto aan het bewonderen, maar hij treurt omdat hij niet meer kan autorijden. De vraag die wordt gesteld is: ‘Wat als een oogaandoening tussen u en waar u van houdt komt te staan?’ 

 

credits

Specsavers: Julie Hafsjold-Mohr, Annemiek Melis
Bureau: BSUR
Creatie: Ben Holder, Bob Haarmans
Account: Rozenel Bier
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Tom Willems
D.O.P.: Frederic van Zandycke
Producer: Shana Duprez
Offline montage: Maarten Janssens
Online: Sofie Favere
Grading: Frank Temmerman
Geluid: Park Studio

Specsavers What If commercial from BSUR Agency on Vimeo.