Stella doet alles zelf

04-04-2019 (09:10) - Campagnes

Stella doet alles zelf: van ontwerpen en fabriceren van elektrische fietsen tot de verkoop in eigen winkels. Ook levering, proefritten en service aan huis wordt in eigen beheer gedaan. Toch weten veel mensen dat nog niet. Een nieuwe campagne, in samenwerking met Selmore Creative Agency, moet daar verandering in brengen.


'Met ons unieke concept zijn we in acht jaar tijd uitgegroeid van kleine startup naar marktleider in Nederland. In die tijd hebben we vrijwel alleen maar actiecommunicatie gevoerd. Met deze campagne zetten we nu de volgende stap en willen we meer waarde toevoegen aan ons merk', zegt Johan Makaske, Marketing en Communicatie Manager van Stella.


Wilco van de Kamp
, medeoprichter van Stella vertelt: 'Nederland is al massaal overgestapt op onze e-bikes en de nieuwe campagne vormt het fundament voor een verdere uitbreiding in Europa. We laten zien dat er meer redenen zijn dan alleen een goede prijs om voor een e-bike van Stella te kiezen. Daarnaast doet een Stella e-bike ook iets met de fietser. Je houdt tijd en energie over en haalt zo meer uit je dag.'


'Stella makes my day'

Dat laatste komt tot uiting in de nieuwe merkbelofte 'Stella makes my day'. Ook in de campagne staat steeds een Stella gebruiker centraal. In drie films zien we onder meer een jonge vrouw, die op een mooie lentedag in haar eentje een fietstocht maakt. Als ze tijdens de rit allerlei verliefde stelletjes tegenkomt, vraagt ze zich steeds nadrukkelijker af waar die liefde van haar leven is gebleven. De film is gebaseerd op het gegeven dat in een gezin vaak de vrouw als eerste een e-bike aanschaft. De koppige man volgt steevast een aantal weken later. 

STELLA E-BIKES | De eenzame dag from Selmore Creative Agency on Vimeo.