Stibat campagne motiveert batterijen te recyclen

08-04-2021 (12:01) - Campagnes

Stibat lanceert de landelijke campagne 'In elke lege batterij zit nog een plus, inleveren dus!' Stibat is de organisatie die zich bezighoudt met het inzamelen, sorteren en recyclen van afgedankte batterijen en accu’s. Met deze motiverende campagne informeert Stibat de consument dat ingezamelde lege batterijen waardevolle metalen bevatten, zoals ijzer, lood, zink, mangaan, kobalt en nikkel.
 
Uit onderzoek blijkt dat een gemiddeld Nederlands huishouden 118 batterijen telt. Met de campagne wil Stibat Nederlanders wijzen op de recyclewaarde van lege batterijen. Tijdens de campagneperiode is er een radiocommercial horen, abri’s zien, online video’s bekijken en een quiz spelen. Ook besteden het ANWB-magazine De Kampioen en een katern van het Algemeen Dagblad aandacht aan de recyclewaarde van lege batterijen.
 
Publiekscampagne
De Haarlemse communicatiebureaus Van Luyken en Buro Dirigo hebben de meerjarenstrategie en de campagne ontwikkeld. Het streven is het inzamelresultaat verder te verhogen. Het pluspunten­concept haakt op een speelse, positieve manier aan bij de beweging naar duurzaamheid. Naast de campagne over hergebruik van metalen uit lege batterijen zullen de komende jaren nog diverse gerichte activaties voor specifieke doelgroepen volgen.