Storyboard ontwikkelt viral social campagne voor Qmusic’s Het Geluid

29-08-2017 (13:57) - Campagnes

Een nieuw seizoen, een nieuw ‘Geluid’. En… nieuwe regels. Want tijdens de laatste editie van Qmusic’s Het Geluid kan echt ie-der-een winnen. Q wilde voor de launch een verrassende campagne met flink wat viral potentie voor een groot bereik. Storyboard ontwikkelde ‘Ik Wist Het!’. 


Een humoristisch concept waarbij wordt ingehaakt op de herkenbare emotie van luisteraars die het antwoord wel wisten, maar die (anders dan nu) niet de kans hadden dit te geven. Deze aanpak bleek succesvol, want de video’s werden massaal bekeken én gedeeld. In dit nieuwe seizoen, dat op 1 augustus is gestart, kunnen álle luisteraars meespelen via de Qmusic-app. Spelers die in de app JA hebben gekozen wanneer het juiste antwoord geraden wordt, verdelen een bedrag van 10.000 euro belastingvrij. Om deze nieuwe manier van meespelen te benadrukken, maakte Storyboard drie korte sketches waarin we de opbouwende frustratie zien van een luisteraar die telkens naast het net vist bij de bekendmaking.


Om de deelbaarheid van deze video’s op social media te vergroten, is er onder meer in ‘Instagram Stories’-stijl gefilmd. De campagne heeft ondertussen een opgeteld bereik van meer dan 3 miljoen mensen, gerealiseerd en werd de advertentie zelf meer dan 240 keer gedeeld.