STRATO tv-campagne: #geenrocketscience

19-03-2018 (10:57) - Campagnes

STRATO lanceert vandaag een nieuwe tv-campagne onder het motto #geenrocketscience. De Berlijnse hostingaanbieder laat daarmee zien hoe ook kleinere bedrijven gemakkelijk online kunnen gaan.
 

“Of het nu gaat om een domeinnaam, website, webshop, e-mailadres of cloud storage, STRATO biedt het MKB alles wat ze nodig hebben voor hun online business", zegt Christian Böing, CEO van STRATO. “Ook beginners kunnen snel en gemakkelijk aan de slag, geen rocket science dus."
 
 
Voor deze campagne werkt STRATO voor het eerst samen met het reclamebureau Leo Burnett. De tv-spot speelt zich af in een hondentrimsalon, waar een jonge medewerkster aan haar baas bewijst hoe makkelijk ze met STRATO alles voor haar online business opzet. Vanaf 19 maart is de commercial prime time te zien op alle grote Nederlandse commerciële zenders. 


#geenrocketscience volgt op #faireenvoudigd

Met het in 2016 gelanceerde klanteninitiatief #faireenvoudigd positioneerde STRATO zich als eerlijke partner die webhosting eenvoudig en transparant maakt. Destijds ging de tv-campagne gepaard met een uitgebreide communicatiestrategie, waaronder een groot forsa-klantenonderzoek. STRATO deed op alle kanalen de kleingedrukte voorwaarden (‘kleine lettertjes’) in de ban, zowel op de website, in printuitingen als in reclamebanners en tv-spots.
 

credits


Strategie en creatie: Leo Burnett (Frankfurt)
Regie: Curtis Wehrfritz (Toronto)
Productie: Tony Petersen Film (Berlijn)
Acteurs: Ralf David, Annabella Zetsch, Libero (hond)
Mediaplanning en inkoop: inhouse-bureau A1 in samenwerking met OMD
Projectleiding STRATO: Kati Meyer (hoofd Marketing)
 
De nieuwe tv-campagne van STRATO is vanaf 19 maart prime time te zien op alle grote commerciële zenders. Daarnaast verschijnt de spot op YouTube.