Studers: mbo’er is de motor van de maatschappij

13-06-2017 (12:41) - Campagnes

De mbo-student wordt door The Learning Network, Studers, in het zonnetje gezet in een nieuwe campagne. Een perfect getimede campagne, nu er regelmatig zorgen worden geuit over het gebrek aan mensen die ‘dingen met de handen kunnen’. 

 
Te veel mensen azen op een hoge opleiding die grotendeels op theorie gebaseerd is. Terwijl in het mbo vele uitdagende opleidingen zijn die studenten in de praktijk opleiden tot vakmensen. Toch heerst er volgens Studers een negatieve beeldvorming over het mbo. Daar moet verandering in komen. Dus schakelde het Clockwork in om mee te werken aan een videomanifest dat de mbo-student in haar kracht wil zetten en de waarde van vakmanschap wil laten zien. In de video vertellen acht mbo-studenten over hun ervaringen met de opleiding en de voordelen die deze opleiding hen biedt. 
 
Jan van Anken van Studers: ‘mbo-studenten zijn ontzettend gedreven en weten vaak precies wat zij willen. Wij laten met onze video hun passie en enthousiasme zien. Deze jongeren zijn straks de motor van onze maatschappij en daar mogen we met z’n allen trots op zijn!’
 
Het videomanifest wordt verspreid via eigen kanalen (e-mail, social en netwerk van opleidingen), maar ook samenwerkende partijen Vice en Cosmopolitan zullen hun steentje bijdragen
 
credits
Titel: Deze is voor het MBO 
Klant: Studers (onderdeel van The Learning Network)
Eindverantwoordelijk bij klant: Remko Bos, Eline Jongman en Jan van Anken
Bureau: Clockwork
Account: Arjen Bultje
Strategie: Jan Willem Franken
Creatie: Jeroen Flink, Steve Tirbeni, Arian Tsai
Projectmanagement: Sacha Wegman
Productie film: Circus Family
PR bureau: Hagens PR & Strategie
 
www.studers.nl