Subway lanceert nieuwe wervingscampagne

15-07-2020 (11:58) - Campagnes

Om nieuwe Sandwich Artists te werven voor restaurantketen Subway heeft Gardeners een wervingscampagne ontwikkeld waarbij jongeren via WhatsApp in emoji-taal kunnen solliciteren. Met de inzet van deze moderne techniek, in combinatie met een beeldtaal die de doelgroep goed kent, wordt de drempel om te solliciteren verlaagd.
 
Subway neemt met deze wervingsprocedure die eerste hindernis weg en biedt tegelijkertijd iedereen een gelijke kans op een leuke (bij)baan. De campagne is vanaf vandaag voor de komende 4 weken te zien op de verschillende (social) kanalen - Instagram en Facebook en zal ook doorvertaald worden naar instore.
 
 
Solliciteren via een motivatiebrief of met meerdere gespreksrondes wordt door de nieuwe generatie jongeren als te formeel en moeilijk ervaren. Met de sollicitatieprocedure via WhatsApp maakt Subway het voor de doelgroep makkelijk en zelfs leuk(er).
 

Hoe werkt het?

Je sollicitatie begint dus op WhatsApp. Met behulp van emoji’s in de vorm van een Sub (broodje) introduceer je jezelf bij Subway. Dit is direct je persoonlijke sollicitatie, want aan de hand van emoji’s laat je zien wat jouw karaktereigenschappen zijn. Zo staat de Spaanse peper voor pit, het eitje voor ijverig en de wortel voor een scherpe blik. Elke week krijgen de franchise owners de gegevens van de sollicitanten die specifiek bij hun restaurant gesolliciteerd hebben.
Vervolgens word je uitgenodigd om je eigen Sub te maken in het Subway restaurant van je keuze. Hier kun je face-to-face jouw karaktereigenschappen toelichten en je skills laten zien als toekomstige Sandwich Artist.
 
 
Annelies Poelsema, Subway Nederland: ‘Het concept voor een Employer Branding campagne was onderdeel van de pitch in onze zoektocht naar een nieuw pr bureau. Gardeners heeft ons verrast met deze vernieuwende campagne die perfect aansluit op onze doelgroep. Door de drempel om te solliciteren te verlagen hopen we deze zomer veel nieuwe mensen te verwelkomen!’
 
Maira Evers, Gardeners: “Ik vind het gaaf om te zien dat het idee dat wij hebben gepresenteerd voor de pitch, nu tot uiting is gekomen. In mijn ogen ook gedurfd dat Subway deze campagne maakt en zo naar de behoefte van de doelgroep luistert. De drempel wordt voor jongeren verlaagd door in emoji’s via WhatsApp te kunnen solliciteren.”
 

Credits

Concept en uitwerking: Gardeners
Techniek: SaySimple
Fotografie en productie video: Oxford House