Subway opent met 1,5 meter limited edition sandwich

Subway opent met 1,5 meter limited edition sandwich

31-05-2020 (20:20) - Campagnes

Nu Subway weer gasten mag ontvangen in de restaurants, introduceert de restaurantketen
‘The ’Friendlong’; een limited edition sandwich van 1,5 meter lang, speciaal ontwikkeld voor het weerzien met vrienden, een moment waar we allemaal zo naar uit hebben gekeken.
 
Subway herkent de honger naar gezelligheid en weer samen kunnen eten. Nu de horeca hun deuren weer opent, komt Subway met een speciale welkomstactie voor haar gasten. Met deze spraakmakend grote Sub ben je samen wel even zoet. Zo bezorgt Subway groepen vrienden een memorabele eerste gezamenlijke lunch in de 1,5-meter-samenleving.
 
De Friendlong wordt gelanceerd in outdoor: het enige medium waar een broodje van 1,5 meter in zijn geheel op past. Op Instagram maakt Subway content van ‘long awaited reunions’ van bekende vloggers en influencers. Verder wordt er groots uitgepakt met een serie van video's waarmee de kijker de fun van de Friendlong van dichtbij meemaakt.
 
Deze campagne is de eerste die voortkomt uit een nieuwe samenwerking tussen SUBWAY en ACHTUNG!
 
Annelies Poelsema (Marketing Manager Nederland & Denemarken Subway): ”Subway koos in december voor ACHTUNG! als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. De afgelopen maanden hebben we samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie en lokale uitwerking van de positionering. Maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan drong COVID-19 Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende come-back campagne om onze gasten een unieke ervaring te bieden, later dit jaar komen we met nog veel meer nieuws."
 
Sven Vening (Managing director, ACHTUNG!): "We zijn met heel veel plezier aan een fantastische uitdaging begonnen. Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk weer goed op de kaart te zetten. Daarvoor is er een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien. Dit is de eerste"