SuperHeroes AMS/NYC lanceert nieuwe voice assistant in de USA
24-09-2018 (15:46) - Campagnes
Voice assistants zijn in de USA al niet meer weg te denken. Binnen heel korte tijd zijn er al bijna 50 miljoen van verkocht. Maar soms is het toch echt makkelijker om instructies te zien in plaats van te horen. In een nieuwe lanceringscampagne laat SuperHeroes AMS/NYC zien hoe de Lenovo Smart Display een verademing kan zijn in het dagelijkse, drukke gezinsleven en waarom #SeeingIsBetter.
Rogier Vijverberg, ECD bij SuperHeroes Amsterdam: “Met voice assistants waren we samen met ons New Yorkse kantoor al een tijdje aan het spelen. Zo werd ons ‘AI Christmas Choir’ door Lenovo in Beijing opgepikt en zijn we vervolgens benaderd voor de lancering van een nieuwe assistent. Compleet met een gedetailleerde digital-first aanpak inclusief positioneringsstrategie hebben we de pitch vervolgens gewonnen. Met deze Amerikaanse lancering kwam onze global strategie in dit project volledig tot wasdom.”
De op millennial ouders gerichte campagne laat zien op hoeveel manieren het Smart Display van pas kan komen. Niet helemaal duidelijk wat je dochter bedoelt met unicorn hair? Kijk een YouTube tutorial. Geen handen vrij om een recept te checken? Haal ‘m hands-free tevoorschijn.
Voor de campagne is een grote serie bite, snack en meal size content geschoten. De video’s zijn geregisseerd door Good Company’s Scott Cudmore. Naast de US wordt de campagne binnenkort ook gelanceerd in een serie andere landen.
Credits
Agency: SuperHeroes NYC/ Amsterdam
ECD: Rogier Vijverberg
Strategist: Jessica Perri
Copywriter: Elliot Stewart Franzen
Art Director: Ola Syse, Christina Ta
Motion graphics: Huy Nguyen
Client services: Rob Zuurbier, Ant da Silva
Agency producer: Kirsten Cave, Libby Paulson
Production company: Good Company
Director: Scott Cudmore
Executive Producer: Ryan Heiferman
Producer: Stephen Holtzhauser
Head of Post Production: Ralph Miccio
Editor: Drew Horen
Post Producer: Andrew Illson
Client:
Lenovo: Archit Mardia, Ruth Ye Jiao, Marina Schaepelynck