Surrealistische campagne Hornbach luidt begin lente in

20-03-2018 (14:35) - Campagnes

Hoewel het nog koud aanvoelt, is het vandaag toch echt de eerste dag van de lente. Reden voor Hornbach om het begin van het klusseizoen aan te zwengelen. Bureau HEIMAT maakte een spot waarin op surrealistische wijze duidelijk wordt wat er allemaal in je lichaam gebeurt als je aan het klussen bent: cowboys die in je lichaam alles op orde proberen te krijgen. 


“The campaign is a typical HORNBACH invitation to be both active and creative outside in your garden during this spring,” explains Thomas Schnaitmann, Head of Marketing in Germany and International Marketing Communication for HORNBACH. “Anyone who has ever dug out a garden pond, planted a flower bed or built a patio knows that a project which makes you sweat is the perfect way get rid of stress that has built up over the day.” 


Guido Heffels
, creative head at HEIMAT and responsible for the campaign: 'We quickly saw potential in the 'cowboys’, which were developed in collaboration with director Andreas Nilsson and production designer Peter Grant. We immediately got to work on developing a story for our own ‘rubber cowboy’ format.” 


‘Sweat it out’ gaat vandaag live op televisie, online, social media, outdoor, radio, en in de winkels.