Talpa Network komt met campagne voor LINDA.foundation

18-11-2020 (12:09) - Campagnes

In Nederland leeft één op de negen kinderen in armoede en dit aantal stijgt. De in 2013 door Linda de Mol opgerichte LINDA.foundation helpt gezinnen die het financieel zwaar hebben. In samenwerking met het Bureau van Talpa Network is er nu een bijzondere geïllustreerde fondswervingscampagne gecreëerd die eurobiljetten van een hele andere kant laat zien.
 
Voor kinderen die opgroeien in armoede zijn doodnormale dingen als nieuwe schoenen, schoolspullen en (school)uitjes niet vanzelfsprekend. Kinderen worden door hun ouders thuisgehouden met hun verjaardag, omdat er geen geld is voor de traktatie of krijgen met de feestdagen geen cadeautje. Armoede is niet eerlijk.
 
De barrière die geld opwerpt in onze samenleving kan niet duidelijker dan in deze bizarre tijd. Veel gezinnen hebben het financieel zwaarder dan ooit. Om deze reden heeft de LINDA.foundation in samenwerking met het Bureau van Talpa Network een fondswervingscampagne gecreëerd, waarin geld letterlijk de hoofdrol speelt.
 
Wouter van der Pauw, Creative Director bij het Bureau van Talpa Network: “Eurobiljetten zijn geïllustreerd met ramen, deuren en poorten, en juist die zijn gesloten voor veel kinderen in armoede. We hebben die doorgangen op de eurobiljetten gebruikt om te illustreren wat voor barrière geld kan zijn. In de campagne zie je kinderen juist door die ramen, deuren en poorten kijken naar een wereld waaraan zij niet kunnen meedoen.”
 
Jocelyn Nassenstein-Brouwer, directeur LINDA.foundation: “Wij zijn enorm blij met de nieuw campagne die belangeloos gemaakt is door het Bureau van Talpa. Het ‘buitengesloten’ voelen beschadigt kinderen voor de rest van hun leven en dat is op een mooie manier tot uiting gebracht in de campagne. Door corona komt er een hausse aan nieuwe armen en hopelijk draagt deze campagne eraan bij dat wij ieder jaar meer gezinnen kunnen steunen.”

De nieuwe LINDA.foundation campagne wordt uitgerold op tv, social media en in print.
 

Over LINDA.foundation

De LINDA.foundation is in 2013 door Linda de Mol samen met Mood for Magazines opgericht om gezinnen die het financieel zwaar hebben te helpen. Linda de Mol betaalt persoonlijk alle kosten van de stichting, zodat de donaties voor de volle 100% bij de gezinnen terecht komen. Sinds 2013 zijn al ruim 20.000 gezinnen met kinderen geholpen door middel van een pakket cadeaubonnen van o.a. Albert Heijn, HEMA, Intertoys en C&A. In 2020 zal de stichting 4000 gezinnen onvergetelijke feestdagen bezorgen. Doneren kan via LINDAfoundation.nl
 

credits

Bureau: Talpa het Bureau
Creatie: Auke van Rossum, Daniel Kok en Stefan Da Costa Gomez
Creative Director: Wouter van der Pauw
Creative Producer: Jenny Bakker
Graphic Designer: Denise Jongkind
Projectmanager: Amanda Smits
Regie: Manuel Ferrari
Illustraties: Artbox
Animatie: Artbox
Componist: Jeroen Rietbergen
Geluidsnabewerking: Jaap Wajer
Klant: LINDA.foundation, Helena van Hes en Jocelyn Nassenstein – Brouwer
 
 

 

LINDA_Birthday_20 from nicole.stolk@talpanetwork.com on Vimeo.

 

 

LINDA_Shopping_20 from nicole.stolk@talpanetwork.com on Vimeo.

 

 

LINDA_Foundation_Christmas_20 from nicole.stolk@talpanetwork.com on Vimeo.