TeamNL campagne ‘Zo doen we dat’ van start

06-12-2017 (11:32) - Campagnes

TeamNL is hét sportteam van Nederland. Maar nog niet iedereen weet dat. Daarom start NOC*NSF deze week een nieuwe TeamNL-mediacampagne, waarin iedereen kan zien hoe de Nederlandse topsporters tot grootse prestaties komen. De campagne zet alle inspirerende en persoonlijke verhalen van de sporters kracht bij.


Cheryl Maas, Olympisch snowboardster: “De commercial is echt een coole en krachtige clip geworden. Gaaf dat ze ook beelden van mij erin verwerkt hebben. Samen met andere TeamNL-sporters kan ik zo laten zien waar TeamNL voor staat. Ik wil de hele wereld laten zien hoe prachtig mijn sport is. Ik geniet er zelf enorm van, ben blij met mijn sportleven. Door dat te delen hoop ik de rest van Nederland mee te laten genieten en te inspireren om ook elke dag het beste uit zichzelf te halen.” 


Thomas van Schaik
, manager Marketing, Content en Sponsoring bij NOC*NSF: “Met deze campagne gaan we in 2018 de volle breedte van TeamNL laten zien; van atletiek tot zwemmen. Het hele jaar door meten Nederlandse sporters zich met de absolute wereldtop. We doen dat op onze eigen manier. Ambitieus, samen, eigenzinnig misschien. Maar we zijn trots op de onze sporters én alle oranje gekleurde supporters. Dat willen we met deze campagne graag uitdragen. Samen zijn we TeamNL, en zo doen we dat.”   


De campagne

De multimediale campagne, ontwikkeld door TBWA\UNITED en met steun van TeamNL partners Nederlandse Loterij, HEINEKEN, Rabobank en KPN is zichtbaar in de vorm van een radiocommercial, online bannering, een tv-commercial en outdoor reclame. Via social media wordt ook volop aandacht gegeven aan de campagne.


Vanaf vandaag hangt er een enorm billboard langs snelwegen met handbalster Nycke Groot, die de komende weken met TeamNL op het WK handbal actief is. Elke maand staat er via outdoor reclame een andere sport van TeamNL centraal.