Tele2 lanceert eerste ‘Only Data’ bundel van Nederland

13-08-2018 (10:16) - Campagnes

Tele2 is de eerste provider in Nederland die een ‘only data’ bundel introduceert. Onder het motto ‘All You Need Is Data’ viert Tele2  de verrijking van manieren om via data technologie een goed gesprek met elkaar te kunnen voeren. In de digitale campagne, gecreëerd door bureau CODE D’AZUR, tonen onder andere Youtuber Kaj en Instagram influencers Defano, Harm en Marthijn hoe ze via meerdere platformen, zoals WhatsApp, Snapchat en FaceTime, met verschillende personen en groepen tegelijkertijd in contact staan.

 
In hun video’s tonen de influencers hoe ze met hun vrienden en familie communiceren. Dit alles met alleen maar het gebruik van data en dus zonder belminuten. Naast de individuele video’s van de jongeren is er online ook een compilatievideo van de influencers te zien. 


Appen, Snappen en videobellen

Uit onafhankelijk onderzoek van Motivaction, in opdracht van Tele2, blijkt dat tweederde van de Nederlanders sterk overweegt om te bellen met alleen maar data, zonder belminuten. In het onderzoek is gekeken naar het belgedrag en datagebruik van Nederlandse jongeren van 18 tot 30 jaar oud (Gen Now) en oudere generaties Nederlanders (30 tot 70 jaar oud). Hieruit blijkt dat vooral jongeren gebruik maken van meerdere online platformen, met onder andere voice memo’s en online video, om vaker en langer met elkaar in contact te staan.


Logisch gevolg

Leslie Hogeveen, CCO Tele2 Mobile Consumer, zegt: “We vinden het erg belangrijk om continu in contact te staan met onze klanten en hun wensen. De afgelopen periode hebben we een toenemende behoefte aan data gezien en dat het communiceren via de traditionele belbundel verschuift naar communiceren via data, denk aan (video)bellen via WhatsApp en berichtjes via Snapchat en Messenger. De stap naar een only data abonnement voor je mobiel was voor ons een logisch gevolg. Want bij Tele2 krijg je alles wat je nodig hebt, maar niets wat je niet nodig hebt." 

Madelon Uljee, Creative Director van CODE D’AZUR: “Met deze campagne willen we graag laten zien dat jongeren meer in contact staan met elkaar dan ooit. Via meerdere gesprekken, in groepen, via meerdere kanalen en dat alles zonder belminuten.”