Tentoo beweegt mee in nieuwe campagne

Tentoo beweegt mee in nieuwe campagne

09-10-2020 (11:20) - Campagnes

Sinds 1992 stelt Tentoo, onderdeel van de Brisker Group alles in staat om werkgevers en freelancers te doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Zo worden zorgen, risico’s en belemmeringen weggenomen en regelen ze uitbetalingen, assisteren ze met je backoffice en werkgeverschap. Op jaarbasis verloont Tentoo tienduizenden medewerkers bij meer dan 11.000 bedrijven en ondersteunen ze duizenden freelancers. 
 
Fightclub ontwikkelde voor Tentoo een nieuwe positionering, een nieuwe huisstijl en een campagne die volledig aansluit bij deze gedachte. De nieuwe pay-off luidt dan ook  ‘Tentoo beweegt met je mee’ en richt zich op de twee doelgroepen: werkgevers en freelancers. Voor werkgevers wordt hiermee verwezen naar flexibiliteit, terwijl freelancers juist gebaat zijn bij zekerheid.
 
Sander Roekx, Head of Marketing and Communication bij Brisker Group: “Iets wat vooraf niet voorspeld kon worden, was dat het in deze tijden van onzekerheid nog maar eens extra duidelijk wordt hoe belangrijk het is dat je meegaat met de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Dit is voor ons dan ook de bevestiging dat de positionering en creatieve campagne precies aansluit bij onze doelgroep.”
 

Specifieke campagne per doelgroep

Voor zowel ondernemers als freelancers is een specifieke campagne gemaakt bestaande uit o.a. online video’s, social content en online banners. Met een pakkend beeldconcept, dat atypisch is voor de branche, wordt de pay-off bovendien echt tot leven gebracht.
 
Maarten Evers, Creative bij Fightclub: “In beeld hebben we de pay-off ‘beweegt met je mee’ tot leven weten te brengen door gebruik te maken van verschillende dansstijlen. Dit resulteerde in een dynamische en in het oog springende campagne.”
 

Credits

Bureau: Fightclub
Merk: Tentoo (onderdeel van Brisker Group)
Verantwoordelijk bij klant: Sander Roekx, Sophie Reitsma
Account: Bram Verbogt, Annemiek Vroon
Strategie: Cees Faes, Antal van Pelt
Creatie: Maarten Evers, Bram van de Riet, Niels Megens, Tomas Rouw
Design: Tim de Beer, Kevin Hoppenbrouwers, Paul van Oosterhout
Productie: Falsum