Tikkie lanceert nieuwe merkcampagne met catchy tune ‘Lekker in de flow’

07-04-2021 (11:23) - Campagnes

Betaalapp Tikkie streeft er al jaren naar om betalen leuker en makkelijker te maken. Tikkie is inmiddels veel meer dan het bekende betaalverzoek tussen consumenten, maar biedt ook diverse oplossingen voor bedrijven. Dit komt duidelijk naar voren in de nieuwe merkcampagne van Tikkie: Lekker in de flow. De campagne is vanaf vandaag te zien en wordt ondersteund door een soundtrack van Willem de Bruin, beter bekend als Willy van The Opposites. Lekker in de flow is vlot, vrolijk en snel. Net als de betaalapp zelf.
 
De meeste denken bij ‘een Tikkie’ aan een betaalverzoek voor bijvoorbeeld een drankje op het (nader te openen) terras of het groepscadeau voor een verjaardag. Tikkie maakt tegenwoordig echter ook zakelijke betalingen makkelijker voor ondernemers en bedrijven. Daarom komen de nieuwe proposities Tikkie Check en Tikkie Terug*, gericht op betalingen in de horeca en cashback acties, uitgebreid aan bod in de merkcampagne.

Creatief bureau Havana Harbor is verantwoordelijk voor de campagne: “Met Tikkie blijft betalen makkelijk en leuk. Deze boodschap komt terug in alle brand campagnes die we met Tikkie hebben gemaakt. Diezelfde optimistische boodschap zit ook in “Lekker in de Flow”, aldus Fabienne Jungerhans, Commercial Director Havana Harbor. “Naast beeld, is muziek het perfecte medium om deze boodschap over te brengen. De track van Willem geeft de campagne precies de juiste dimensie.”
 

Aanstekelijke catchy tune

Ook volgens Moreno Kensmil, Head of Marketing van Tikkie, ademt de campagne het Tikkie-gevoel. “Van boodschappen doen met voordeel tot het snel afrekenen van je lunch op weg naar een volgende afspraak. Met onze app willen we dit leuker en makkelijker maken, zodat je snel weer verder kunt met andere zaken. Oftewel: hou Tikkie bij de hand, dan blijf je in de flow. De tune die Willem ter ondersteuning van de campagne heeft gemaakt, is niet alleen erg aanstekelijk en vrolijk, maar brengt ook al onze proposities optimaal ten gehore.”
 

Credits

De nieuwe campagne is vanaf 7 april te zien en horen via online, radio en online radio.

Adverteerder: ABN AMRO - Tikkie
Reclamebureau: Havana Harbor (part of Candid)
Productiehuis: Mediamonks
Post-productie: Mediamonks
Mediabureau: MediaCom & Storm Digital, Part of Accenture Interactive
Muziek: Willem de Bruin & Morien van der Tang (Morgan Avenue)
Geluid: Morien van der Tang