'True to the Art' campagne promoot UEFA EK zaalvoetbal

21-10-2021 (10:03) - Campagnes

Van 19 januari t/m 6 februari 2022 wordt UEFA Futsal EURO 2022 gespeeld in Nederland. Het wordt het grootste EK ooit: voor het eerst in de geschiedenis strijden zestien landen om de Europese titel. Een unieke kans voor Nederlanders om Europa’s beste futsalspelers van dichtbij in actie te zien.

De UEFA wil met het EK in Nederland een nieuwe generatie voetballiefhebbers inspireren en een nieuwe impuls geven aan het futsal (zaalvoetbal) in Nederland. De campagne 'True to the art' moet daarbij helpen.

One:Nil, het creatieve bureau dat medeverantwoordelijk is voor de communicatie, heeft zich laten inspireren door de futsalspelers van Oranje Futsal, het Nederlandse zaalvoetbalteam. "Door hen vanaf het begin erbij te betrekken, creëerden we het juiste communicatieve vertrekpunt voor dit toernooi. Een thematiek die door en door futsal uitstraalt en laat zien waarom iedereen straks in januari een wedstrijd in de Ziggo Dome of MartiniPlaza gezien moet hebben." zegt Patrick ter Haar, Creative Director bij One:Nil.


Credits

Klant: UEFA Futsal EURO 2022 (LOS), UEFA
Creative agency: One:Nil
Digitale campagne & PR: Vertigo6
Productie: Falsum
Design: GraphicHunters