USA TODAY lanceert Sports+ met ‘Fan Harder’ campagne van KesselsKramer

15-10-2021 (13:40) - Campagnes

Het nieuwe digitale abonnement Sports+ combineert alle sportjournalistiek van Gannett, het moederbedrijf van USA TODAY. Het is gelanceerd om sportfans in Amerika maximaal mee te laten leven met hun favoriete teams. Het nieuwe platform zet de fans op de eerste plaats, en biedt ze de nieuwste scores, statistieken, én groepsgesprekken met de journalisten die het sportnieuws verslaan. Met het thema ‘Fan Harder’ zetten USA TODAY en KesselsKramer een brede campagne neer voor de fans alles over hebben voor hun sporthelden.
 
KesselsKramer heeft zeven groepen superfans gecast om elk hun favoriete team te vertegenwoordigen – ieder uit een van de zeven steden waar USA TODAY Sports+ lanceert. Sommige van die fans, zoals St. Vince uit Green Bay, of Detroit’s Ron ‘Crackman’ Crachiola waren al lokale beroemdheden. Anderen waren minder bekend, maar doen zeker niet onder in enthousiasme en toewijding en zijn hard op weg naar nationale bekendheid.
 
De geschoten beelden en films vangen de rauwe emoties die alleen gevoeld worden door de échte fans, die meeleven met hoogte- én dieptepunten van hun teams.
 
KesselsKramer werkte met Amerikaanse foto- en videograaf Joseph Cultice, bekend van zijn shoots met, onder andere, Nine Inch Nails, Björk en Beck. De campagne viert de fans – die net zo belangrijk zijn voor het bestaan van de sport als de atleten zelf. De sport kan immers niet zonder fans. 29 Van die hardcore fans, samen met één hond, zijn nu te zien en te horen in Arizona, Cincinnati, Cleveland, Indiana, Michigan, Tennessee, and Wisconsin, op digitale schermen, posters, sociale media en de radio.
 

Credits

Bureau: KesselsKramer London & Amsterdam
Fotograaf: Joseph Cultice
Klant: USA TODAY brand & creative team
 
 

USA TODAY Sports+ Hero from KesselsKramer on Vimeo.

USA TODAY Sports+ Indianapolis from KesselsKramer on Vimeo.