VakantieXperts gaat voor real life VakantieXperience

31-10-2019 (15:59) - Campagnes

Reisbureau VakantieXperts (onderdeel van de D-rt Groep) start vanaf zaterdag 2 november met een activatie op verschillende plekken in Nederland. In drukke winkelcentra krijgen voorbijgangers de kans om te tonen hoe ver zij zouden gaan om een echte VakantieXperience te ervaren. De campagne is bedacht en ontwikkeld door creative content agency C2B.

 

Michelle Verhoef, Brand Activation Coordinator VakantieXperts: “Vakanties vormen vaak de mooiste en belangrijkste momenten uit iemands leven. Vraag aan iemand van zeventig naar de mooiste herinneringen en de kans is groot dat hij/zij een prachtvakantie beschrijft. Dit inzicht leidde tot de vraag: hoe ver zijn mensen eigenlijk bereid te gaan voor een vakantie met een onvergetelijke vakantieherinnering?”

 

In de pop-up ‘VakantieXperience Centers’ krijgen deelnemers verschillende opdrachten, zoals het eten van insecten of een survivalbaan afleggen met een zware backpack. Elk succesvol voltooide opdracht wordt beloond met een steeds hogere prijs, startend met een goodiebag, maar al snel oplopend tot steeds grotere reischeques. Elke opdracht betekent echter ook een zwaardere beproeving. De opdrachten typeren verschillende soorten vakanties, zoals zon, cultuur, avontuur en sportieve activiteiten.

 

Joost Bout, projectmanager bij C2B: "De uitdaging was om op een interactieve en leuke manier VakantieXperts in contact te brengen met de doelgroep. Daarnaast was het van belang dat het thema ‘ontdek meer’ tot leven zou worden gebracht. Door vakantie-ervaringen fysiek naar de mensen te brengen, ontstaat er fun en engagement op een manier die ze hopelijk nog lang bijblijft."