Vattenfall, UM en DPG lanceren ‘GO-Greeners’-campagne

Vattenfall, UM en DPG lanceren ‘GO-Greeners’-campagne

02-12-2020 (08:30) - Campagnes

Vattenfall, strategisch partner UM en DPG lanceren het concept ‘GO-Greeners’, een branded content campagne met bijzondere verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee, grote impact maken. En die zich net als Vattenfall inzetten voor een fossielvrije toekomst. Het conceptidee sluit naadloos aan bij het doel van Vattenfall om steeds ‘klimaat-slimmer’ en zonder fossiele brandstoffen te kunnen leven.

Vanuit het inzicht dat veel mensen met het idee leven dat hun huis-tuin-en-keuken bijdrage aan een beter milieu slechts druppels op de gloeiende platen zijn, laat deze campagne juist zien dat hoe klein je idee ook is, je bijdrage daadwerkelijk zin heeft. En dat al deze initiatieven optellen bij het grotere geheel.

Wieneke Gehner, Manager Content en Engagement Vattenfall: “Vanuit Vattenfall bouwen we engagementcampagnes waarbij we de doelgroep op een inspirerende manier betrekken bij onze missie om fossielvrij leven mogelijk te maken. Met als doel een groeiend aantal klanten waarmee we samen een nog grotere impact kunnen maken.”

Sander Pluijm, Head of UM Studios: ‘Wij zijn trots op deze content samenwerking met Vattenfall omdat we met dit concept gecreëerd en geproduceerd door DPG Brand Studio er samen ingeslaagd zijn prachtige, echte verhalen te brengen, die de doelgroep weten te inspireren en hopelijk overtuigen dat ook de kleinste bijdrage echt zin heeft.”

Sander Pluijm, Head of UM Studios: ‘Wij zijn trots op deze content samenwerking met Vattenfall omdat we met dit concept gecreëerd en geproduceerd door DPG Brand Studio er samen ingeslaagd zijn prachtige, echte verhalen te brengen, die de doelgroep weten te inspireren en hopelijk overtuigen dat ook de kleinste bijdrage echt zin heeft.”

Telkens neemt een andere ‘Go-Greener’ je mee in zijn stapje naar een fossielvrije toekomst. In video, podcasts en artikelen zie en hoor je hoe deze Go- Greeners met een klein idee inmiddels impact hebben gemaakt. Om verschillende doelgroepen te bereiken wordt de campagne in december binnen het DPG-netwerk uitgerold op AD, Volkskrant, Trouw, Nu.nl en Ouders van Nu en op de Vattenfall owned kanalen.

Go-Greeners is de branded content laag in de GREEN campagne gecreëerd door DDB Unlimited.
Milo van der Meij, Business Director DDB Unlimited: “Als je praat over fossielvrij leven, vragen mensen zich vaak af welk verschil ze kunnen maken. Met deze campagne maken we tastbaar dat je samen meer impact hebt dan je denkt. En kunnen we daarnaast vertellen over de stappen die Vattenfall zet.”


Credits

Klant: Vattenfall
Mediabureau: UM, UM Studios
Creatie & Productie: DPG-media, Brand Studio
Productie: Green Dream Productions
Podcasts: Microphone Media, Het Podcast Kantoor
Productie support: Tino Stuij
Creatie GREEN: DDB Unlimited