Verschillende sokken dragen mag op Wereld Alzheimer Dag

Verschillende sokken dragen mag op Wereld Alzheimer Dag

21-09-2017 (10:14) - Campagnes

In 2015 werd de Alzheimer SOCKS-campagne gelanceerd. Nederlanders deelden foto’s waarop zij twee verschillende sokken droegen. Vandaag start de tweede editie van Alzheimer SOCKS.
 

Spijkers en Spijkers

Het initiatief (van Het Alzheimer Lab, onderdeel van VUmc Alzheimercentrum) moet de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar maken en bijdragen aan een oplossing. Designduo Spijkers en Spijkers heeft voor deze campagneeen sokkencollectie ontworpen die zowel jongeren als ouderen voorziet van verschillende voetenwarmers. Of, zoals ze het zelf zeggen: dit jaar kan iedereen een Held op Sokken zijn. Er is zelfs een speciaal kinderboek uit de Borre-reeks, Borre en de sokken van oma, gemaakt. 
 

jonge leeftijd

Spijkers en Spijkers (Truus en Riet) treden in de voetsporen van Mart Visser en de erven van Frans Molenaar, die zelf aan de ziekte van Alzheimer leed. Zij ontwierpen de sokken voor de eerste editie van Alzheimer SOCKS. De toevoeging van de kindermaten is een bewuste keuze, op deze manier wil men aandacht vragen voor het gegeven dat Alzheimer ook voorkomt bij jonge mensen.
 

te koop

De sokken zijn verkrijgbaar bij meerdere Jumbo-winkels, Jeans Centre, via Sodexo en online via www.alzheimersocks.nl voor €6,99 per paar. Met de aankoop van een of meerdere paar sokken, steun je direct onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en ben je dus een echte held op sokken.
 

credits

Klant: Alzheimer Lab
Eindverantwoordelijke klant: Erik Liebe (Unilever), Claudia Doorn (Vodafone/Ziggo), Willemijn Pel (Heineken)Bureau: Alfred InternationalAccount: Mark de Leeuw, Mireille ElberseStrategie: Gabriel Snuverink
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven
Design: Jasper Kulker, Marco Jongeneel (Vijf890)
Producer: Vittoria Robijns
Social en PR: Team LEWIS
Mediabureau: Vivaki Exchange/Starcom
Website: Lyfter
Productiemaatschappij film: Bandit Amsterdam
Regisseur: Tobias Corba
Producer: Hannah Padding
D.O.P: Stephan Polman
Focus Puller: Tijn Sikke, Taco Bonsang
Camera assistent: Marc Smeets
Editor: Tobias Corba
Grading: Barry Clarke (Captcha!)
Muziek: Jurriaan Balhuizen, Pieter Brouwer
Soundstudio: Goodsounds
Soundstudio’s VO opname: Rock Town Studio’s, Van de Laar || Van Efferen, Good Sounds
VO casting: Chantal Kunst (Tone of Voice)
Kleding: MakeOver Factory
Fotografie: Tobias Reymond Fotografie, David de Jong Fotografie
 

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.