Vervolgcampagne nieuwe Donorregister is reminder om keuze in te vullen

17-11-2020 (08:57) - Campagnes

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft een vervolgcampagne gelanceerd voor het nieuwe Donorregister om ervoor te zorgen dat nog meer mensen hun keuze over orgaandonatie gaan invullen. Tot nu toe hebben ruim 8 miljoen mensen hun keuze al kenbaar gemaakt.
 
De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) en bestaat uit een televisie- en radiocommercial en diverse social uitingen.. De campagne laat een vader van een gezin zien die de brief over het nieuwe Donorregister heeft ontvangen. De vader wil zijn keuze Invullen, maar komt erachter dat zijn pen het niet doet. In een rondje door het huis, op zoek naar een werkende pen, maken we kennis met zijn dochter en zoon. Beiden kunnen hem niet helpen. Beneden aangekomen treft hij zijn vrouw die hem eraan herinnert dat hij zijn keuze ook online kan invullen op donorregister.nl
 

Credits

Opdrachtgever: ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport & DPC
Bureau: D&B, Open Now & TBWA\NEBOKO (DOT)
Productie: Holy Fools (Mattias Schut)
Media: Initiative