VGZ van start met nieuwe campagne voor een gezonder Nederland

15-10-2021 (09:51) - Campagnes

Vanaf 11 oktober is de nieuwe campagne van Coo¨peratie VGZ gestart. De campagne, gerealiseerd door het Amsterdamse reclamebureau DEAR, brengt de aangescherpte purpose van het merk VGZ tot leven: ‘Samen werken aan een gezonder Nederland met toekomstbestendige zorg voor iedereen.’

Chief Member Officer bij Coo¨peratie VGZ Frank Elion: ‘Ik ben supertrots op onze nieuwe campagne. We laten zien dat we onszelf opnieuw hebben uitgevonden en ‘coo¨peratie voor gezondheid en zorg’ zijn geworden. Onze purpose, samen werken aan een gezonder Nederland met toekomstbestendige zorg, staat daarbij centraal. We willen, met onze partners en leden, daarin voorop lopen, de aanjager zijn. Vandaar ook onze nieuwe pay-off: ‘Voorop in gezondheid en zorg. Voor iedereen’. In de campagne geven we deze pay off verdere betekenis aan de hand van onze merkwaarden: ‘Menselijk, vooruitstrevend, optimistisch en verantwoordelijk.'
 

samen sterker

Coo¨peratie VGZ is 280 jaar geleden opgericht door een groep Nijmeegse timmerlieden. Ze noemden het de ‘Coo¨peratie Volks Gezondheid Zorg’ en maakten samen een geldpot waar ze allemaal wat inlegden voor als er iemand ziek werd. In 2021, als Coo¨peratie VGZ, volgen we nog steeds die gedachte: samen staan we sterker, zijn we nog steeds een organisatie zonder winstoogmerk en staat het coo¨peratieve gedachtengoed centraal in alles wat we doen: wie je ook bent, we zijn er voor iedereen met oplossingen op het gebied van gezondheid en zorg.

In de ieuwe campagne worden concrete klantvoordelen direct gekoppeld aan de maatschappelijke rol van VGZ. Een combinatie van zogenoemde ‘we-benefits’ (voor een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen) met ‘me-benefits’ (wat we concreet voor jou als verzekerde nu doen).

VGZ roept iedereen op om ook mee te doen. “Want door je bij VGZ te verzekeren, help je direct mee om de goede zorg voor alle Nederlanders te behouden. Je steunt onze aanpak voor een gezonder Nederland en vernieuwing van de zorg.”


Vanaf heden is onze nieuwe campagne te zien en te horen op televisie en radio. Ook met online media zorgen we voor bereik onder de brede doelgroep. De campagne wordt verder uitgerold op online video (broadcasters & YouTube), social media (Facebook, Instagram etc), native & display ads, branded content en online radio.
 

Credits 

Verantwoordelijk bij Coo¨peratie VGZ: Frank Elion, Baukje ter Huurne, Bas Bakker, Tessa Kreunen Bureau: Dear Amsterdam
Strategie: Willem Nas
Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld

Client lead: Natasja van de Salentein
Productie: Saskia Kalter-de Lint, Lieke van Wijck Regie: Roel Boorsma
Producer: Rogier Sol
Geluid: MOST_audio post
Edit & Post: The Compound
Mediabureau: Mediacom