Vinted lanceert nieuwe cross-market campagne

Vinted lanceert nieuwe cross-market campagne

14-01-2022 (17:12) - Campagnes

Elk mode-item heeft een verhaal, een moment, een gevoel en dat gevoel delen is misschien wel de beste manier om het door te geven aan de volgende eigenaar. Iemands pre-loved item kunnen veranderen in iemand anders eerste. Het verlaat de kast en begint aan een groots nieuw leven tegen een geweldige nieuwe prijs.

 

De zes video's 'Eerste Kus', 'Eerste Hoofdstand', 'Eerste Solo Trip', 'Eerste Duik', 'Eerste Baan', 'Eerste Recept', zijn allemaal ontwikkeld rond het creatieve concept van het "omkeren" van de reis dat elk item maakt van de huidige naar de vorige eigenaar. Hierbij wordt de nadruk gelegd op de ervaringen, verhalen en connectie die worden doorgegeven door de kleding een ander leven te geven via Vinted.
  
Met deze merkcampagne wil Vinted meer mensen aanmoedigen en inspireren om zich bezig te houden met circulaire mode - door de sterke gemeenschap die achter het platform staat te benadrukken, en de positieve impact en verhalen die leden initiëren. 
 
Over het nieuwe creatieve concept deelt Emma Sullivan, Creative team Lead bij Vinted: "Van het onder de knie krijgen van een moeilijke yogamove tot de moed verzamelen om iemand te zoenen, we wilden kleine, maar krachtige menselijke triomfen vieren - en de kleding die ons de zelfverzekerde boost geeft om ze waar te maken. We beginnen bij dat piekmoment en spoelen het verhaal terug om te zien waar het allemaal begon: Vinted."
  
Als belangrijkste inspiratiebron en in continuïteit met de vorige tv-reclames, richt deze campagne zich op situaties en personages waarmee Vinted-leden zich kunnen identificeren, met een diverse groep mensen. 
  
In de komende weken zal het merk ook zijn internationale community vragen om hun waardevolle ervaringen te delen over de tweedehands mode items die ze verkopen, hebben verkocht of hebben gekocht, en die bijzondere  verhalen te vertellen hebben. Spoiler alert: Sharing really is caring!
  
Campagne credits
Agency: Wolfstreet
Creatives: Jort Wildschut & Ryan Wolters 
Executive producer: Jurriaan Kamps 
Director: Basha de Bruijn 
Producer: Niels Visser 
Production-manager: Tess Wijker 
Line-producer: Marchant Bellingan 
DP: Deon van Zyl  
Music: HERON
Post-production: Wolfstreet