Vjeze Fur zet oosterse borrelplank op de Hollandse kaart

29-10-2020 (12:53) - Campagnes

Het Aziatische borrelsnackmerk Mitsuba heeft voor de lancering op de Nederlandse markt hulp ingeroepen van rapper Freddy Tratlehner, ook bekend als Vjeze Fur. Met een komische videoserie wil hij zorgen dat Nederland de kaasblokjes en plakjes leverworst inwisselt voor een oosterse plank.
 
De rapper kruipt voor de campagne ‘Mitsuba Moments’ in de huid van de oerhollandse Jan, die verliefd is geworden op oosterse smaken en deze op een grappige manier aan de Hollandse cultuur koppelt. De Aziatische snacks duiken op in de meest onverwachte settings. 

De match tussen de rapper en het merk is gemaakt door creatief bureau Crocodile Agency. Ook de bijbehorende videoserie heeft het bedrijf samen met Tratlehner opgezet en uitgevoerd. Mitsuba liet de invulling van de campagne grotendeels aan hen over, wat erg ongebruikelijk is voor merken. Het idee voor de videoserie komt dan ook uit de koker van de rapper zelf, ook de regie nam hij voor zijn rekening.  
 
Crocodile is ook erg blij met het vertrouwen van Mitsuba. 'Wij geven onze talenten graag de vrijheid om hun creativiteit in een campagne te leggen. Ook bij deze campagne werkt dat het beste, want wie kent zijn volgers nou beter dan Freddy zelf?', aldus Michael van Os van Crocodile Agency.  
 
De volledige videoserie is te zien op het Instagramkanaal van Vjeze Fur en Mitsuba.