Vleeswarenproducent Stegeman partner Nationale Week Zonder Vlees

04-03-2021 (15:08) - Campagnes

Vegetarische producten in een vleesfabriek klinkt misschien als vloeken in de kerk, maar is volgens Stegeman de enige weg vooruit. Volgende week zijn ze officiële partner van de Nationale Week Zonder Vlees. Het Nederlandse merk van de Sigma Foodgroup wil de negatieve milieu-impact van de vleesindustrie verkleinen en streeft naar een assortiment dat in 2025 nog maar voor 50% uit vlees gerelateerde producten bestaat.
 
Stegeman experimenteert volop met alternatieven voor vlees, hebben het assortiment uitgebreid met verschillende plantaardige burgers en lanceerden afgelopen jaar #veggiethursday. Met onder andere vernieuwende vega-recepten moedigen ze tijdens de Nationale Week Zonder Vlees (en daarna) flexitariërs en nieuwsgierige vleeseters aan om vaker voor vega te kiezen.
 
Verantwoordelijkheid
Stegeman, zelf al 160 jaar kwaliteitsslager en vleesliefhebber, begrijpt als geen ander hoe lastig het is om vlees te minimaliseren in het weekmenu. Maar de CO2-uitstoot van veel vleesconsumptie is groot, en Stegeman vindt dat je daar als vleesproducent niet van weg kunt kijken en willen hun verantwoordelijkheid nemen.