Vodafone Business support merken met technologie en 5G

25-05-2021 (13:13) - Campagnes

Vodafone Business laat zien hoe 5G nieuwe manieren van interactieve content aanbieden aan de consument mogelijk maakt. De nieuwe volumetric videotechniek waarbij ondernemers gebruik kunnen maken van 3D-content van echte video-opnames wordt gebruikt om consumenten uit te nodigen in de virtuele wereld van het merk voor een interactieve ervaring. Door het snelle en stabiele 5G-netwerk is de volumetric video in korte tijd gedownload. Klanten kunnen de producten van ondernemers dan vanaf elke plek ter wereld in 3D bekijken, voordat zij dit aanschaffen.

Volumetric is momenteel de enige manier om menselijke bewegingen en expressie in 3D-video op te nemen voor toepassingen in Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR). Vodafone Business zet deze nieuwe videotechniek in om de allereerste Nederlandse volumetric fashion campagne te co-creëren, samen met Vodafone Business klant Mercer Amsterdam, een high-end sneaker label dat heeft samengewerkt met artiesten zoals Bella en Gigi Hadid, Lewis Hamilton, Lady Gaga en vele anderen. De snelheid van 5G-technologie maakt het mogelijk om producten en merkverhalen in 3D-content tot leven te brengen, die op een totaal nieuwe manier de klanten uitnodigt in de virtuele wereld van sneakers en streetwear. Als kijker maak je onderdeel uit van de content, die je vanuit elke hoek kan bekijken. Het resultaat is een interactieve ervaring voor consumenten, waarbij de kijker de modellen gekleed in de collectie van Mercer Amsterdam, van alle kanten in bewegend beeld ziet basketballen.
 

Campagne

Met de campagne laat Vodafone Business ondernemers zien welke waardevolle oplossingen 5G ons brengt, juist na een crisis waarbij fysiek contact met klanten niet mogelijk was en veel ondernemingen dicht waren. De cases met 5G-technologie zijn niet alleen voor grotere organisaties, ook kleinere organisaties kunnen profiteren van deze vooruitgang. De technieken zullen in de toekomst goedkoper en breder beschikbaar worden, wat mogelijkheden biedt binnen de consumentenmarketing om merken via entertainment aan klanten te binden.