Voetbaltopper Lieke Martens rolmodel in Calvé commercial

16-07-2018 (17:37) - Campagnes

Vanaf vandaag is de nieuwe commercial van Calvé Pindakaas op televisie te zien. In navolging van sporthelden als Pieter(tje) van den Hoogenband en Robin van Persie, is Lieke Martens het eerste vrouwelijke icoon in een reclamefilm van het geliefde pindakaasmerk.


Maandag 16 juli zag zij ook zelf tijdens een speciale première voor het eerst de commercial. In de kantine van voetbalvereniging V.V. Egmondia ontmoette Lieke ook Bobbie Kind (9 jaar), het meisje dat haar in de reclame als jong talent in de dop vertolkt.


Doorbijten

 “Ik voel me vereerd en vind het tof dat ik mij als eerste vrouw mag scharen tussen de grootheden die eerder een hoofdrol hadden in de reclames van Calvé. De commercial is heel mooi geworden, hij illustreert dat je moet doorbijten als je je droom waar wil maken en groot wil worden”, aldus Lieke Martens.

 
Janina van der Drift, Marketing Manager Calvé Pindakaas: “Na alle jaren waarin we jongetjes groot zagen worden, is het anno 2018 hoog tijd voor een meisje in de hoofdrol. Want de rolmodellen van nu zijn steeds vaker sportheldinnen - denk aan Dafne Schippers en de hockeydames. Of de Oranjeleeuwinnen, die volgend jaar hopelijk een mooi WK tegemoet gaan."


Prijswinnende commercials 

Calvé Pindakaas heeft een grote staat van dienst als het gaat om het maken van Nederlands meest populaire broodbeleg én het produceren van prijswinnende commercials. Daarmee sleepte het merk in het verleden onder meer drie keer een Gouden Loekie in de wacht. In de campagnes van Calvé staan al sinds mensheugenis oer-Hollands buitenspelen en sporten centraal. De commercials gaan over fysieke ontberingen, over doorzettingsvermogen en overwinningen van (toekomstige) sporthelden.

 

Credits

Klant: Unilever Benelux
Product:         Calvé Pindakaas 
Verantwoordelijk bij klant: Robbert de Vreede, Marten Zwaving, Karin Koornneef, Janina van der Drift, Julia Verheul
 
Bureau:         ALFRED International
Creatie:         Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
Account:         Sanne Tolsma, Irene Spronk
Strategie: Edward van de Ridder
Agency Producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
Producer: Monique van Beckhoven
Lighting cameraman/D.O.P: Myrthe Mosterman
Editing:         Martin Heijgelaar, Jorien Voogt
Muziek:         Massive Music 
Soundstudio:         Ambassadors
Grading:         Captcha!
VFX: Captcha!
PR:         2twintig