Vrachtwagenchauffeur Arie speelt hoofdrol in nieuwe Lotto campagne

Vrachtwagenchauffeur Arie speelt hoofdrol in nieuwe Lotto campagne

11-02-2020 (11:50) - Campagnes

Selmore en Nederlandse Loterij komen voor Lotto met een nieuwe film die wederom is gebaseerd op het inzicht dat Lotto winnaars hun leven niet radicaal omgooien, maar het wel net wat leuker maken. Zo ook Arie. Die liever gewoon blijft werken, maar wel lekker uitpakt voor al zijn collega’s.

Met Arie bouwt Selmore voort op de succesvolle ‘Frankrijk’ commercial. De vrachtwagenchauffeur heeft zijn lot niet laten liggen en kan in feite met pensioen. Maar omdat hij zoveel plezier haalt uit zijn ritjes blijft hij gewoon werken.  Hij besluit wel zijn collega-chauffeurs uitgebreid te trakteren. Sterrenchef Robert Kranenborg heeft iets heel bijzonders voor ze bereid. En ook voor Nederlands bekendste vrachtwagenchauffeur Henk Wijngaard is een glansrol weggelegd. Op de nieuwe film volgen later nog een aantal kortere varianten met de truckers in de hoofdrol.
 
"Lotto winnaars blijven gewoon zichzelf, ze doen alleen af en toe buitengewone dingen. Hiermee hebben we een eigen domein gecreëerd dat Lotto heel duidelijk onderscheidt van andere loterijen” zegt Michael Kastelijns, business director bij Nederlandse Loterij.
 

PR stunt

Ook andere vrachtwagenchauffeurs kunnen proeven van een leven als Lotto miljonair. Deze week wordt truckerscafé ‘Bij Marjan’ op industrieterrein Westpoort Amsterdam voor één dag gerund door Robert Kranenborg. Natuurlijk is ook Henk Wijngaard weer van de partij.
 

Guiding Idea

“We zijn er trots op dat we iets heel nieuws weten neer te zetten vanuit het Guiding Idea ‘Laat je lot niet liggen’ dat we 3 jaar geleden hebben geïntroduceerd voor Lotto. Dat laat zien dat je ook binnen een sturend idee telkens opnieuw kan verrassen,” aldus Diederick Hillenius, creative partner van Selmore Creative Agency.
De campagne gaat deze week live op tv, radio, online, outdoor en instore.


Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij/Lotto
Bureau: Selmore Creative Agency
Productie: Czar (Jonathan Herman & Jelmar Hufen)
Sounddesign: Ambassadors
Muziek: Henk Wijngaard
Muzikale compositie: Merlijn Snitker
Grading & post: De Grot
Edit: Erik Edit
Soundlogo: Amp.Amsterdam