Vredestein x influencers

21-10-2020 (14:47) - Campagnes

In opdracht van Vredestein ontwikkelde 3sixtyfive een campagne om diens all-season banden onder de aandacht te brengen in Duitsland. De vierseizoenen-banden van Vredestein zijn al een kwart eeuw op de markt en hebben een hoge bekendheid in Nederland. In Duitsland mochten de all-season banden echter nog meer geprofileerd worden. Met de inzet van grote Duitse influencers onderstreept de campagne de sterke punten van Vredestein - zoals veiligheid en het vertrouwen in de banden - en werd dit met hoge adrenaline niveaus onderstreept.
 
Vier Duitse influencers gaven het vertrouwen uit handen door bij een Vredestein coureur in de auto te stappen en zich over het Nürburgring circuit te laten slingeren. Op het circuit werden alle seizoenen en weersomstandigheden nagebootst. Het doel: het verhogen van bekendheid van en vertrouwen in de all-season banden van Vredestein. Op hoge snelheid en in scherpe bochten ondervroegen de influencers elkaar middels een live Q&A terwijl zij over het parcours van Nürburgring werden gereden. Tijdens het vragenvuur werd gekeken of zij onder alle omstandigheden het hoofd cool konden houden.
 

Ultra High Performance

De band waar op werd gereden (Quatrac Pro) is speciaal ontwikkeld om in te spelen op groeiende vraag naar Ultra High Performance (UHP) all-season banden. Grotere maten, nóg betere prestaties. Hierin is Vredestein de eerste ter wereld die een all-season band ontwikkelde toegespitst op dit UHP segment en produceerde het merk banden in maten die geen enkele concurrent nog maakte.