WasteBoards: skaten tegen plastic afval

WasteBoards: skaten tegen plastic afval

10-10-2017 (18:34) - Campagnes

Op de Dag van de Duurzaamheid lanceert creative agency Lemon Scented Tea de positionerings campagne Join The Ride voor WasteBoards. Het nieuwe skateboardmerk roept daarmee iedereen op om mee te doen in de strijd tegen plastic afval.
 

Probleem én oplossing in één

WasteBoards combineert uniek design met een duurzame missie, door professionele skateboards te maken van kleurige, gerecyclede plastic flesdoppen. Jonathan Morrison van WasteBoards: “Met onze skateboards laten we niet alleen zien dat plastic afval een groot probleem is, maar geven we mensen ook meteen een oplossing: een supertof board om de stad door te cruisen.”
 

Iedereen kan meedoen

Voor WasteBoards was het vanaf het begin duidelijk: bij ons koop je niet alleen een board om te skaten, maar ook om een duurzame boodschap uit te dragen. Tom de Hooge, Art Director bij Lemon Scented Tea: “Het leuke aan WasteBoards is dat het niet alleen een cool skatemerk is, maar vooral ook een beweging waar iedereen aan mee kan doen. Dat gevoel wilden we dan ook benadrukken in de campagne, onder andere met de regel Join the ride.“
 

Magische wereld

Samen met Smarthouse Films, LAB 3 music studio en regisseur & 3D artist Tommie Geraedts maakte Lemon Scented Tea de campagnefilm. Hierin komen alle onderdelen van WasteBoards samen: skaten, duurzaamheid, design. De Hooge: “We wilden echt een totaal nieuwe, magische wereld creëren waar je als kijker naar wil blijven kijken, met een knipoog naar de plasticsoep. En door de film te maken als oneindige loop benadrukken we meteen het circulaire van WasteBoards: het recyclen van de doppen tot een board. En daarna weer tot
nieuw board, tot nieuw board, tot nieuw board...”
 

Perfect voor social media

De campagne richt zich op skaters, design-liefhebbers en mensen die graag meewerken aan een betere wereld. Voor elke doelgroep is een aparte boodschap ontwikkelt op social media. En door slim gebruik te maken van retargeting komt iedereen uiteindelijk in aanraking met het hele verhaal van WasteBoards. De Hooge: “Daarnaast is onze campagnefilm dankzij de loop perfect voor Instagram, waar filmpjes altijd herhaald worden. Je hebt daardoor echt geen idee wanneer de film start of eindigt. Precies wat we willen.”