Waylon en Beter Horen voeren ‘Enjoy 2039’-campagne tegen gehoorschade

30-08-2019 (12:46) - Campagnes

Zanger Waylon waarschuwt Nederlandse jongeren voor het gevaar van gehoorschade. Uit eerder onderzoekblijkt dat nu al meer dan een half miljoen jongeren een gehoorbeschadiging heeft opgelopen, zonder dat ze zich daarvan bewust zijn. 
 
De klachten treden vaak pas twintig jaar later op. Het belang van gehoorbescherming wordt dan ook vaak onderschat, omdat jongeren nu nog niet stilstaan bij hoe hun gehoor er dan aan toe is. Om daar verandering in te brengen, prijst een 59-jarige Waylon een concert aan op 29 november 2039. Zijn boodschap: Enjoy 2039. “Want als je over twintig jaar ook goed wilt horen, moet je nu zorgen voor je oren”, aldus de artiest.
 
De in werkelijkheid 39-jarige zanger werd voor de online en print-campagne ook eerder al twintig jaar ouder geschminkt. Dat leidde tot veel vragen op met name social media. Enjoy 2039 was op dat moment nog niet gelinkt aan initiatiefnemer Beter Horen, om mensen nieuwsgierig te maken naar het verhaal achter deze uitingen. 
 

Hechte samenwerking

De campagne is het resultaat van een hechte samenwerking tussen De Persgroep, Alfred, Beter Horen en Waylon. De campagne omvat printuitingen, social posts, homepage takeovers, online video’s, (video) banners, behind the scenes-materialen en een videoclip. 
 

Credits

Verantwoordelijk bij De Persgroep: Miranda Kooger, Marlies Kracht | Verantwoordelijk bij Beter Horen: Dorenda Nefkens | Michel Kriatkow, Yoeni Kuyper | Bureau: Alfred international |Creatie: Jan-Willem Smits | Strategie: Paul van Kuilenburg | Account: Sanne Tolsma, Irene Spronk, Naomi Bogers | Editor: Marco Kruk | Design: Jurre Lüken, Dion Slegt, Bas Aarse, Vanessa Spolders | Video/fotografie: Arno Bosma | PR-bureau: NewsLab, Anne van Leeuwen | Online-bureau: De Franse Kamer, Thomas Termaat.