Wubbe maakt ongemakkelijke situaties bespreekbaar

30-03-2017 (12:57) - Campagnes

Buik- en darmklachten zijn geen gespreksonderwerpen die je zomaar op tafel gooit. Het was dan ook geen gemakkelijke opgave voor Wubbe om deze onderwerpen te verwerken in een campagne voor zijn klant Will-Pharma. Ze kozen voor de recht toe, recht aan tactiek.

‘Laat je buik geen spelbreker zijn’ klinkt het immers even ongegeneerd als duidelijk. De campagne is gemaakt voor het merk Tempocol, een kruidengeneesmiddel tegen buik- en darmklachten. Klachten waarmee je het liefst bepaalde situaties en plekken mijdt. De boodschap van de campagne: met Tempocol laat je je vriend niet zitten in de bioscoop of kun je je tenniswedstrijd gewoon af maken. 
 
Wubbe ontwikkelde twee commercials die op tv en als pre-rolls te zien zijn.
 
credits
Opdrachtgever: Will-Pharma Nederland
Bureau: Wubbe
Creatie: Marc van der Haar, Kevin Gozems, Andy Houtman
Strategie: Gilbert Witjes, Fleur van der Schee
Regisseur: Eelco de Winter, Frank Borghstijn
Productiemaatschappij: KAAPS
Producer: Anne Lieve Steendijk
Verantwoordelijk bij klant: Aad Rijgersberg