XXS Amsterdam ontwikkelt nieuwe campagne voor Mercedes-Benz

XXS Amsterdam ontwikkelt nieuwe campagne voor Mercedes-Benz

31-10-2019 (11:00) - Campagnes

Mercedes-Benz Cars Benelux heeft samen met XXS Amsterdam een 360°-campagne ontwikkeld voor de lancering van Repair & Reconnect: een speciale service bij ongevalschade.
 
Met Mercedes-Benz Repair & Reconnect wordt de schade achter de schade gerepareerd. Zo kan een aanrijding met een paaltje direct impact hebben op de Active Brake Assist van het voertuig, terwijl de berijder en andere weggebruikers juist op deze systemen vertrouwen. Door het inschakelen van gespecialiseerde Mercedes-Benz vakmensen blijft een Mercedes-Benz voertuig betrouwbaar en veilig. Zij herstellen namelijk niet alleen de carrosserieschade, maar juist ook de achterliggende elektronische schade.
 
Naast de strategie voor de propositie voor schadeherstel, heeft Mercedes-Benz het Amsterdamse bureau XXS ook ingeschakeld voor de campagne. John de Vries, Creative Director, XXS Amsterdam: 'Met de door ons bedachte propositie en naam was het een uitdaging om techniek en de herkenbaarheid van een kleine schade, en het uitstellende gedrag ervan, te combineren. En met impactvol een verhaal te vertellen. De keuze voor abstractie in voice en het gebruik van projectie geven de film eigenheid en opvallendheid en komt de urgentie op een originele manier binnen bij de kijker.'

Credits
Opdrachtgever: Mercedes-Benz Cars Benelux
Verantwoordelijk bij klant: Claire van Hartingsveldt & Michel Ruelens
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Daniel Kok, Francis Oud
Creative Director: John de Vries
Producer: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Kenneth Mercken
Producer: Willem Bos
DOP: Tibor Dingestad
Edit: Amber Hooijmans
Online & animation: Storm Post Production
Grading: Daphne Maierna
Muziek en geluid: Soundsright
 

Mercedes-Benz Repair & Reconnect from XXS on Vimeo.