XYZ Branding Agency lanceert recruitment campagne Willem de Kooning Academy

30-10-2017 (12:01) - Campagnes

XYZ Branding Agency lanceert de jaarlijkse recruitment campagne voor de open dagen van de Willem de Kooning Academy. De academie besteedt de campagne ieder jaar uit aan alumni studenten en Roos en Diederik - beide alumni advertising - wonnen dit jaar de pitch. Zij introduceren de campagne online via een korte film met als centrale boodschap: It’s Yours. Met deze campagne doelt XYZ op het aanspreken van de creatieve rocksterren van nu en de toekomst. 

 
way of life

Het bureau wil met deze campagne duidelijk maken dat een kunst- en ontwerpstudie geen 9-to-5 is, maar een way of life. Op de WdKA krijg je als student alle ruimte, vrijheid en faciliteiten om de studie tot de jouwe te maken. Studenten worden welkom geheten en uitgedaagd om hun eigen pad te bewandelen en er het maximale uit te halen. ‘It’s Yours heeft een hele persoonlijke interpretatie.’ vertelt Roos. ‘In de campagne staan studenten en potentiële studenten met hun talent en ambitie centraal. De film laat vooral zien en voelen dat de WdKA je begrijpt en vervolgens nodigen we je uit om je talent te komen cultiveren.’  


Rotterdam

De campagne zet ook een spotlight op de stad Rotterdam. Een omgeving waarin veel creatieven zich thuis voelen en samen de stad steeds mooier maken. De place-to-be als je een studie in media, art, design, leisure en education ambieert. 


over XYZ

XYZ is een creative agency die zich specialiseert in strategie en concept. Voor deze campagne heeft het bureau krachten gebundeld met een aantal andere Rotterdamse creatieven: studio BENG BENG voor video, Kim van Dongen voor de copy en Hats & Tales heeft het design verzorgt.