Young Impact en StukTV steunen jongereninitiatieven

18-02-2021 (16:54) - Campagnes

De negatieve impact van de coronacrisis op jongeren is groot, en toch zijn er ook jongeren die binnen de huidige tijd en maatregelen zoeken naar wat er wél kan. Daarom lanceert Young Impact samen met StukTV, de Rijksoverheid en de Maatschappelijke Alliantie een campagne: 'Samen kunnen we niet Stuk'.
 
Dit is een campagne met bekende YouTubers en jongeren vanuit Young Impact die positieve verhalen onder de aandacht brengen. Tijdens de campagneperiode vindt een grote show plaats op donderdag 25 februari om 17.00 uur op het YouTube-kanaal van StukTV.
 
Wendy Kakebeeke, Young Impact: "Als jongerenorganisatie zien wij op dagelijkse basis dat jongeren keihard worden geraakt door de coronacrisis. StukTV bereikt miljoenen jongeren midden in onze doelgroep die nu snakken naar een positief perspectief. Samen kunnen we dat deze jongeren bieden, onder andere door hen kennis te laten maken met de tools van Young Impact. We laten jongeren zien hoe je, juist in deze tijd, van betekenis kunt zijn voor een ander en dat dat jou zelf ook veel geluk en positiviteit oplevert."
 
Impactmakers in de spotlight
Maar liefst 53% van de 12 tot 19 jarigen is door corona meer geneigd iets te doen voor een ander, blijkt uit onderzoek van Young Impact. StukTV gaat het hele land door om deze rolmodellen te verrassen, waaronder impactmakers Demi Blaauw en Shanayla Abdoel. Zo werd Demi verrast door Sophie Milzink met een privéconcert in de Ziggo Dome, dankzij haar inspanningen tegen eenzaamheid onder jongeren. Voor overige verrassingen worden de jongens van StukTV bijgestaan door andere bekende vrienden, zoals Emma Heesters en Touzani. Zij delen in de komende periode inspirerende initiatieven van jongeren op hun eigen kanalen onder #SamenNietStuk.

Samen kunnen we niet Stuk is donderdag 25 februari om 17.00 uur te zien op het YouTube kanaal StukTV.
 
Eerder lanceerde Young Impact ook de 'Young Impact Creator'.