Zalando: supporter van sporters

Zalando: supporter van sporters

28-07-2021 (14:41) - Campagnes

Zalando lanceert de nieuwe sportcampagne ‘Supporter van Sporters’. In deze campagne staan drie inspirerende verhalen van sporters centraal. Bijgestaan door bekende persoonlijkheden en sporters Arie Boomsma en Inge de Bruijn, selecteert Zalando drie talenten voor hun nieuwste campagne die werd  bedacht en uitgevoerd door Boomerang, Part of Publicis.
 
Romy Rockx uit Rotterdam, een transman met zijn eigen sportschool voor queer mensen, Rosalie van Druenen uit ‘s Hertogenbosch, een jonge zwemster met een beenprothese die traint voor de Paralympische Spelen van 2024 en familie Hadda uit Eindhoven, die een sportschool, Totally-Fit, is begonnen waar de gemeenschap zich welkom kan voelen. Zalando hoopt hiermee mensen te inspireren en motiveren om (weer) te gaan sporten. De campagne gaat tijdens de Olympische Spelen op 28 juli live.
 
Afgelopen juni deed Zalando een oproep aan alle Nederlanders om zich op te geven en kans te maken op een motivatieboost. Zalando selecteerde voor deze campagne drie bijzondere sportverhalen. Aangedreven door ambitie en passie, zijn Romy Rockx, Rosalie van Druenen en de familie Hadda in hun dagelijkse leven vastgelegd door Zalando. Bijgestaan door sportschoolhouder, presentator en ally van de LGBTQIA+ gemeenschap Arie Boomsma en voormalig topzwemster en viervoudig Olympisch kampioene Inge de Bruijn, heeft Zalando de drie kandidaten ondersteuning en begeleiding geboden tijdens trainingen en coachingsessies, met als doel het vastleggen van hun persoonlijke transformatie en groei te bevorderen van hun gyms.
 
Megan Maley, General Manager Zalando Benelux: “Met de campagne ‘Supporter van Sporters’ willen we alle Nederlanders aanspreken om de beste en sterkste versie van zichzelf boven te halen door te sporten. Voor ons is het al langer duidelijk dat wat extra motivatie en de juiste uitrusting invloed heeft op je zelfvertrouwen en prestaties. Daarom vinden we het belangrijk om lokaal en divers talent te ondersteunen en een platform te geven om met hun persoonlijke sportverhaal mensen te inspireren. De campagne volgt op het succesverhaal na onze sponsoring van RKSV Sterksel, de hekkensluiter in vijfde klasse die dankzij het steuntje in de rug van Zalando het zelfvertrouwen en plezier in het spel volledig terug gewonnen heeft.” 
 

Credits

Verantwoordelijk bij Zalando: Rosanna Littooij, Annabelle Voogd
Bureau: Boomerang Agency
Account Director: Sef Mandemakers
Creative Director: Eldin Fetahovic
Client Service Director: Fikret Fetahovic
Lead Creatives: Frank Visser, Glenn da Silva
Creatives: X
Strateeg: Carlijn Van Wulfften Palthe
Copywriters: Elke Wijnands, Lili Bos
Project Managers: Anouk Facee Schaeffer, Melanie Brouwer
Executive Producer: Han Schuurman
Producer: Sophieke Gremmen
Production company: Hittegolf
Fotografie: Lin Woldendorp
Styling: Babette de Boer, Saskia de Vos,
Designer: Hamilton Lopez
IM-agency: UPR Agency
PR-agency: BAM
Mediastrategie: MediaReverse en Boomerang Agency