Zerotrillion en Psyop creëren eerste merkcampagne voor ProtoPie

Zerotrillion en Psyop creëren eerste merkcampagne voor ProtoPie

05-08-2020 (16:53) - Campagnes

ProtoPie, een Zuid-Koreaanse prototype-tool, lanceert vandaag hun eerste merkcampagne gericht op Noord-Amerika. De campagne is gecreëerd door een samenwerking tussen de Amsterdamse tak van Zerotrillion en de bekroonde animatiestudio Psyop in Los Angeles. Met de oproep Free Your Ideas introduceert ProtoPie zich voor de eerst keer op de Noord-Amerikaanse markt.
 
ProtoPie is een toonaangevende, hoogwaardig, codeloos prototype-tool die door enkele van de grootste bedrijven in de wereld wordt gebruikt, waaronder HBO, Microsoft, Google en GoPro. Het is ProtoPie’s missie om bedrijven te helpen hun meest ambitieuze en baanbrekende ontwerpideeën te ontwikkelen en te realiseren.

“Eén van de meest demotiverende ervaringen als ontwerper is het achterlaten van een interessant of potentieel geweldig idee, omdat je je beperkt voelt in het proces van het verkrijgen van begrip of steun van anderen.” zegt de voormalige Google innovatie alumni en ProtoPie oprichter, Tony Kim. “We willen dat ontwerpers het gevoel hebben dat ProtoPie hun grootste ambities ondersteunt door voortdurend barrières weg te halen bij het verkennen en realiseren van nieuwe ideeën.”
 
Free Your Ideas richt zich op hoe nieuwe grote ideeën zowel een zegen als een last kunnen zijn en toont idea bubbles als fysieke objecten die spannend en vervelend kunnen zijn. De hoofdpersoon in het filmpje begint zijn dag met het negeren van zijn idee dat hem blijft achtervolgen. Hij probeert het te negeren, maar hij kan het niet los laten. Terwijl hij onderweg is naar zijn werk, zien we een heleboel andere personages worstelen met hun eigen ongerealiseerde ideeën. Als de hoofdpersoon eindelijk in staat is zich los te rukken van zijn hardnekkige gedachte, zien we hem haasten om zijn idee vast te leggen. Ideeën die in je hoofd zitten kunnen vervelend zijn, maar ze tot leven brengen is wat elke ontwerper drijft. De hoofdpersoon haast zich naar zijn kantoor waar hij ProtoPie gebruikt om zijn idee te bevrijden zodat hij het met zijn collega’s kan delen.
 
“Het hebben van een geweldig idee komt met gemengde emoties,” zegt Adam Fierman, partner en global creative director van Zerotrillion. “Tuurlijk, je bent enthousiast om het te maken, maar je weet ook wat de prijs is om je er echt aan te verbinden - de uren, de obsessie, de afleiding van andere projecten. Een nieuw idee kan vervelend zijn en als het in je hoofd blijft zitten is het praktisch waardeloos. Dit is een menselijke strijd waar we allemaal mee te maken hebben en daarom voelt Free Your Ideas zo persoonlijk en vertrouwd. We werken samen met Psyop niet alleen omdat ze verhalenvertellers en animatoren van wereldklasse zijn, maar ook omdat ze als creatievelingen en ontwerpers het probleem zo goed begrijpen.”

Hoewel ProtoPie al een paar jaar bestaat en indrukwekkende mogelijkheden heeft, zoals het gebruik van sensoren, integratie met top ontwerpsoftware, cross-platform gebruik, tools voor desktop-, mobiele- en IoT-productontwerp, en uitgebreide samenwerkingsfuncties voor teams, is het nog steeds een ondergewaardeerd kindje in recente innovatie.

* De productiebedrijven van HBO gebruiken ProtoPie om digitale interacties na te bootsen voor hun TV series
* Microsoft gebruikt ProtoPie om een prototype te maken van hun nieuwe Surface Duo apparaat
* Google heeft ProtoPie gebruikt om delen van de interface van het Chromebook-besturingssysteem te ontwerpen
* GoPro gebruikt ProtoPie om hun digitale scherminterface te ontwerpen.
 

Credits

Klant: ProtoPie
Jenna Yim, Chief Strategy Officer
Fredo Tan, Head of Growth

Agency: Zerotrillion
Alex Paquin, Chief Executive Officer
Adam Fierman, Global Creative Director
Aubrey Podolsky, Executive Strategy Director
Caitlin Margoulis, Account Manager

Productiebedrijf: Psyop
Directors: Kylie Matulick, Todd Mueller
Executive Producer: Neysa Horsburgh/Adriane Scott-Kemp
Head of Production: Christine Schneider
Senior Producer: Joe Maggiore, Nick Read
Associate Producer: Hanna Stolarski
Designers: Paul Cayrol, Chris Martin, Scott Martin, Renegades of Phong, Stephanie Stromenger
Animation Supervisor: Ryan Moran
Storyboard Artist: Tristyn Pease
Flame Artist: Kim Stevenson
Colorist: Kim Stevenson
Editor: Almog Antonir, Yaniv Dabach

Animatie Studio: SUPAMONKS
Line Producer: Pierre de Cabissole, Sebastien 'Zwib' Ho
Studio Director:Julien Bagnol-Roy
Studio Supervisor: Maxime Caron
Head of Productions: Marlène Ranchon
Head of Production: Marine Perrin
CG Supervisor: Simon Bau
Technical Director: Hugo Chenin
Developer: Steeve Vincent
Look Development: Simon Bau, Claire Besson
Colorboard & Matte Painting:Sébastien Le Divenah
Character Modeling & Rigging:KARLAB
Character Surfacing: Gabriel D'Orazio, Guilherme Proença
Environment Modeling & Surfacing: Kimico Baeyens, Nicolas Ferracci, Mathieu Metreau, Mathis Rombaut, Aurélie Scouarnec, Félipo Zozor
Rigging: Simon Reynaud
Head of Animation: Samy Fecih
Animation: Alexis Androsic, Florian Causse, Sigmund Payne, Julien Reyes, Charly Mauri
CFX Supervisor: Emeric Penninck
CFX: Charlotte Guittet, Laura Gimenez
Lighting / Compositing: Claire Besson, Eva Corniou, Laura Saintecatherine
Finances & Administration:Youcef Safraoui, Sahar Ghribi
Music arranged by Robert Miller / RNDM ORDR
Sound design and mix by Bill Chesley / Henryboy