Orange Lions stuurt 14 Young Lions naar Cannes

Orange Lions stuurt 14 Young Lions naar Cannes

05-06-2019 (10:19) - Cannes

Orange Lions kondigt de jonge professionals aan die dit jaar mee doen aan de Young Lions Competition van het Cannes Lions International Festival of Creativity. In totaal zullen er veertien Nederlandse Young Lions afreizen naar de Franse Rivièra.
 
Zeven creatieve teams gaan dit jaar namens Nederland de strijd aan op het internationale podium van Cannes Lions.
 

Young Lions

Media: Noel Peskens (Greenhouse Group) & Lidwien Deuss (Branddeli)
Marketers: Stefan Bothoff (Vodafone Ziggo) & Sophie Benink (Zenith)
Film: Laura Saez Egido & Nikola Salim (72andSunny Amsterdam)
Digital: Nevil van Outheusden & Nick van Wagenberg (Ogilvy & Mather Amsterdam)
Design: Jelle de Bruin (bunq) & Laurens Martnes (NaturalFront |3D Face Animation)
Print: Simon Carr & Tristan Lenczer (TBWA\NEBOKO)
PR: Leendert-Jan de Ronde & Luuk Simonse (DDB Unlimited) 
 
Kyra Roest, samen met Kerrie Finch, Orange Lions rep team: “Het is ontzettend belangrijk om de wereld te laten zien wat jong Nederlands talent op internationaal vlak te bieden heeft. Wij vinden het daarom super dat wij deze inspirerende Young Lions naar Cannes Lions mogen sturen.” 
 

Roger Hatchuel Academy

De studente Sam Oerlemans van The New School Amsterdam is genomineerd om Nederland te vertegenwoordigen op de Roger Hatchuel Academy. Zij gaat samen met 39 andere studenten uit 32 verschillende landen deelnemen aan de Roger Hatchuel Academy tijdens Cannes Lions. De Roger Hatchuel Academy is een volledig samengesteld leerprogramma, opgezet in samenwerking met de Creative Campus van Google. Het programma helpt de jonge studenten om de verschillende routes binnen de industrie te ontdekken, hun persoonlijke netwerk te laten groeien en een globaal, toekomstgericht perspectief te verkrijgen.
 

See It Be It (SIBI)

Ook vindt dit jaar weer het See It Be It-mentorprogramma plaats tijdens het Cannes Lions festival.
 
Rachel Kennedy, art director 180 Kingsday, representeert dit jaar Nederland: “Women in this industry need to support each other - no one can do it alone! It's important to move forward and bring others with you. This program and others like it are needed to move the needle and fight for more gender equality in leadership roles.”
 
Het See It Be It-programma helpt de toekomstige vrouwelijke leiders van de creatieve industrie om daadwerkelijk leiders te worden. Om meer vrouwen naar de top te krijgen, biedt het programma workshops, netwerkmogelijkheden en vooral vrouwelijke mentoren die gemotiveerd zijn anderen te helpen en adviseren in hun carrière.
 
Orange Lions rep, Kerrie Finch (founding partner, futurefactor): “Rachel was selected as one of 15 finalists, out of 700 applicants. That’s impressive and to be celebrated. Personally, I’m looking forward to being a mentor on this year’s See It Be It programme and nurturing next-generation creative talent”.
 
Namens FONK zullen #lokhoffenvolten de Young Lions van 17 tot en met 21 juni op de voet gaan volgen.