Twee maal Zilver in Cannes voor Snelwegsprookjes

Twee maal Zilver in Cannes voor Snelwegsprookjes

18-06-2019 (21:30) - Cannes

Nederland heeft tot nu toe in Cannes 32 nominaties gescoord. Tot vanavond leverde dat geen Leeuwen op. Maar daarin komt nu verandering met de Snelwegsprookjes van Volkswagen. 

De Snelwegsprookjes die werden gerealiseerd door Achtung|Mcgarrybowen en waarvoor werd samengewerkt met Robot Kittens en Big Orange, zijn goed voor twee Zilveren Leeuwen. In de categorie Digital Craft en in de categorie Entertainment mocht het podium in Cannes worden beklommen.


interactieve luisterapp

Volkswagen introduceerde in januari 2019 de ‘Snelweg Sprookjes’, een interactieve luisterapp speciaal voor kinderen. Dagelijks brengen duizenden kinderen tijd door in de auto en met de ‘Snelweg Sprookjes’ app creëert Volkswagen een interactief voorleesmoment voor het hele gezin. De Sprookjes zijn afgestemd op objecten langs de snelweg, het tijdstip, het weer en het overige verkeer en geeft daarmee de buitenwereld een actieve rol in de luisterverhalen. Door kinderen op een interactieve manier 'voor te lezen' in de auto, worden ze op zowel taalkundig als creatief gebied gestimuleerd.


Nationale Voorleesdagen

Snelweg Sprookjes is tot stand gekomen in samenwerking met De Nationale Voorleesdagen van Stichting Lezen en bekende kinderboekenschrijvers onder wie Herman en Babette van Veen, Daan Remmerts de Vries en Joke van Leeuwen.

Bekijk de snelwegsprookjes commercial.

Lees ook het whatsapp interview van #lokhoffenvolten met NL juror Thijs Bontje  (N=5)
 

Wieden + Kennedy scoort Goud

 
Naast het succes voor de Snelwegsprookjes, blonk er Goud voor Never ask van Nike, de campagne die Wieden+Kennedy ontwikkelde samen met Wizz Quad Group Paris.
 

Industry Craft

De Blink-campagne voor fotograaf Jimmy Nelson en zijn foundation door J.Walter Thompson Amsterdam in samenwerking met JWT India bleek in Cannes goed Brons.