Hoe Farmtrace de schakel werd tussen het boerenbedrijf en de retailer

Hoe Farmtrace de schakel werd tussen het boerenbedrijf en de retailer

22-07-2021 (10:00) - Challenger Stories

In de serie Challenger Stories vertellen Nederlandse brandowners, marketeers en ondernemers die genomineerd zijn bij Coolest Dutch Brands in korte video's over de challenges waarvoor hun organisatie zich ziet geplaatst en hoe zij daarmee in positieve zin omgaan. In deze aflevering: Chris van den Berg van Farmtrace. Dit IT-bedrijf werd in februari 2021 als tweede genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021, waarvan de finale in mei 2022 zal plaatsvinden.
 

-Wij veranderen ècht wat-

Over wat het meest 'coole' is aan het merk Farmtrace, heeft founder Chris van den Berg een duidelijke mening: “Dat we de boerderij ‘dichterbij’ halen. Een paar jaar geleden was de boerderij absoluut ‘uncool’. Tegenwoordig smacht iedereen naar gezond en veilig eten. Dat wij elke dag kunnen bijdragen aan het verbeteren daarvan is gaaf. De basis is de farm, daar begint de hele keten. Wij veranderen écht wat en maken de boerderij weer cool. Het is te gek om als IT-bedrijf bezig te zijn met duurzame projecten en het veiliger maken van voedsel. En we hebben echt impact, het is geen plat marketingverhaal."
 
Coolest Dutch Brands is een initiatief van FONK magazine. Jaarlijks worden 12 merken door de redactie genomineerd. Een jury van 50 creatieven en strategen bepaalt, samen met een publieksjury, in drie rondes welk merk zich Coolest Dutch Brand van het Jaar mag noemen. In de Challenger stories vertellen de genomineerde merken in korte video's meer over hun bedrijf. Challenger Stories is een samenwerking tussen FONK magazine en GUC Agency.
 
Bekijk hier de challenger story van Chris van den Berg: