Edwin van der Sar Foundation genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020

Edwin van der Sar Foundation genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020

28-05-2020 (09:54) - Cool Brands

Beweging als medicijn. Goed voor je lijf en vooral ook voor je brein. Dat is de boodschap van de Edwin van der Sar Foundation. Deze stichting voor mensen met hersenletsel is het derde merk dat we nomineren voor Coolest Dutch Brands 2020.
 
Het begon allemaal met een ingrijpende gebeurtenis in het leven van Annemarie van der Sar en haar gezin. Op haar 36ste kreeg ze hersenbloeding. Dankzij het netwerk van haar man, ex-profvoetballer Edwin van der Sar, kreeg ze een heel goed revalidatietraject. Maar Annemarie realiseerde zich dat dat voor veel mensen anders was: ‘De zorg in ziekenhuizen en revalidatiecentra is goed geregeld in Nederland. Maar wat is er daarna?’ Met haar eigen ervaring als leidraad besloot het stel een stichting voor mensen met hersenletsel op te richten.
 

De Class

Annemarie vertelt over haar werk in het kantoor van de foundation in Noordwijk. Ook Tessa van der Salm, communicatiemedewerker bij de stichting, is aangeschoven. Een mooi voorbeeld van de werkwijze van de Edwin van der Sar Foundation is ‘de Class’. Een coachingstraject voor jongeren met niet aangeboren hersenletsel. De Class stimuleert de jongeren anders naar hun situatie te kijken en helpt hen een positieve draai aan hun leven te geven. Gedurende een jaar werken ze onder begeleiding van een jobcoach en een sportcoach toe naar het vinden van een passende baan of studie. Prachtig werk.
 
Wil je het hele interview met Annemarie en Tessa lezen, maar heb je geen abonnement? Maak dan nu gebruik van deze aanbieding waarmee je drie maanden lang en zonder verdere verplichtingen FONK magazine digitaal kunt lezen. 
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het jaar. De genomineerde merken voeren elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder in de 2020-serie: Verstegen Spices & Sauces en MUD Jeans.  ?
 

Finale 2019-editie verplaatst

Vanwege het Coronavirus is de finale van Coolest Dutch Brands 2019  verplaatst naar 14 oktober aanstaande. De drie finalisten VanMoof, Seepje en The FlowerFarm gaan op woensdag 14 oktober met elkaar de
vriendschappelijke strijd aan. Heb je nog geen ticket en wil je er op 14 oktober bij zijn en meebeslissen wie zich Coolest Dutch Brand van 2019 mag noemen? Koop dan hier je ticket.
 
Coolest Dutch Brands 2019 is powered by Ruwerde OndernemerCandidEdelman AmsterdamMassiveMusicStudio Piraat en Hammerfest