'Onze belangrijkste missie is om van het web een meer diverse plek te maken'

'Onze belangrijkste missie is om van het web een meer diverse plek te maken'

20-09-2021 (12:55) - Cool Brands

Startup Lalaland werd opgericht in 2018 en is, onder meer, winnaar van de Philips Innovation Award. Het bedrijf heeft inmiddels al vele honderden modellen gecreëerd die door meer dan een miljoen consumenten per week gezien worden. Lalaland won de Philips Innovation Award 2020 en werkt samen met bekende merken als Wehkamp, Stieglitz, Emilia George, Dockers en Adidas. FONK nomineert Lalaland deze maand als negende merk bij Coolest Dutch Brands 20201.
 
Het Amsterdamse Lalaland is een fashion startup die levensechte, digitale modellen creëert voor fashion e-commerce platforms en mode-industrie door middel van kunstmatige intelligentie. FONK sprak met CEO Michael Musandu over onder meer de missie van Lalaland, hun grootste succes tot nu toe en sustainability. Michael Musandu: ‘Onze belangrijkste missie is om van het web een meer diverse plek te maken. We hebben twee belangrijke pijlers: social empowerment en sustainable impact. We willen dat kledingmerken en online retailers opnieuw kijken naar de huidige beauty-standards; die zijn namelijk verre van divers. We helpen ze door het diversiteits-en inclusiviteitsprobleem aan te pakken met het ontwerpen van virtuele modellen die lijken op jou en mij; hun klanten dus.'
 

Lees nu het hele verhaal in FONK magazine

Wil je weten hoe Michael Musandu en zijn team Lalaland in drie  jaar tijd hebben uitgebouwd tot een gezonde prijswinnende onderneming? Lees dan het hele interview met Michael in FONK magazine 320. Heb je geen abonnement? Maak nu de eerste drie maanden gratis kennis met de digitale uitgave van FONK. Klik hier om je aan te melden. Wil je FONK magazine liever in print ontvangen? Meld je hier aan en ga voor een jaarabonnement: je krijgt dan niet alleen de digitale uitgave er gratis bij, je ontvangst als dank van ons ook de unieke MBRC the ocean armband! Met iedere armband die wij weggeven, steunen wij MBRC om samen met de lolale bevolking wereldwijd oceanen plasticvrij te maken. 
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Een 50-koppige jury van creatieven en strategen bepaalt welk van de 12 nominaties aan de haal gaat met de Coolest Dutch Brands Awards 2021. In eerdere edities van 2021: Crisp, FarmTrace en Karma Kebab en Holie, North Sea Farmers, Marcel's Green Soap, Moonback, Sprinklr en nu in september Lalaland.

Hoofdsponsor: ConceptD
Sponsor: Ruwer
Partners: Ocean Outdoor (host halve finale), GUC Agency (challenger vlogs), Massive Music