Yoghurt Barn genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020

Yoghurt Barn genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2020

16-10-2020 (10:00) - Cool Brands

Nederlanders eten de meeste yoghurt ter wereld. Toch is Yoghurt Barn het enige restaurant in Nederland dat geheel in het teken van deze frisse lekkernij staat. Wouter en Esther Staal hadden totaal geen ervaring in de horeca toen ze negen jaar geleden hun eerste Yoghurt Barn openden. Inmiddels hebben ze dertien vestigingen. Yoghurt Barn is het tiende genomineerde merk voor Coolest Dutch Brands 2020.
 
‘Esther en ik zijn founding couple. We hebben twee kinderen en een yoghurt imperium’, vertelt Wouter Staal met een grote lach op zijn gezicht. ‘Het idee voor Yoghurt Barn kwam tijdens een vakantie in Spanje. We liepen in Sevilla een vestiging van Frozen Yoghurt binnen en vroegen ons af waarom er zoiets niet in Nederland was. Die gedachte bleef prikkelen en negen maanden na Spanje ging onze eerste vestiging op de Neude, Utrecht open’.
 

Feel good food

Yogurt Barn biedt feel good food met een positieve impact. Wouter: 'Wij willen dat je bij ons weggaat met de gedachte: wow ik heb gezond en lekker gegeten èn ik doe ook nog eens goed terug voor het klimaat, voor dieren en voor mensen. Dat proberen we steeds verder op de kaart te zetten. Wij werken bijvoorbeeld samen met het Wereld Natuur Fonds (WNF). Zij staan voor het behoud van flora en fauna wereldwijd. En dat wordt sterk bepaald door wat we eten en drinken. Om gezonde voeding te promoten werkt het WNF samen met partners die op een luchtige manier de boodschap ‘plant based, biologisch en lokaal’ communiceren. Ik ben best wel trots dat zij voor ons hebben gekozen.’
 
Lees het hele interview met Wouter in FONK #296. Heb je geen abonnement op FONK? Meld je hier aan en profiteer van onze najaarsactie.
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het jaar. De genomineerde merken voeren elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Eerder in de 2020-serie: Verstegen Spices & Sauces, MUD Jeans, de Edwin van der Sar foundation, Naïf, Aquablu, fairf, FrieslandCampinama, Joolz en SunnyCords.