AccorHotels opent digitale hotelkamer vol raadsels

AccorHotels opent digitale hotelkamer vol raadsels

28-06-2018 (09:00) - Creatie

 
De Riddle Room van AccorHotels is een mysterieus spel dat je in Facebook Messenger speelt. Deze kamer vol raadsels duikt elke keer in een ander hotel van AccorHotels in de Benelux op. Maar in welke van de 128? Door drie raadsels op te lossen kun je de geheime kamer ontdekken en maak je kans op een compleet verzorgde hotelovernachting. Tijdens de 30-dagen durende campagne kunnen er 10 Riddle Rooms worden gekraakt.
 
 
AccorHotels is een wereldwijde hospitality partner met in de Benelux alleen al 128 hotels. De ruim 16.000 kamers zijn verspreid over meer dan 10 hotelmerken variërend van budget tot ongekende luxe. In het Messenger chatgesprek maakt de deelnemer op een speelse manier kennis met de persoonlijke service van AccorHotels. De Riddle Room brengt zo de unieke beleving van de diverse hotelmerken over het voetlicht en onderstreept tegelijkertijd de innovatieve en digitale positionering van AccorHotels.
 

Met de Riddle Room wil AccorHotels een jonge doelgroep (18-35) bereiken, die zich voornamelijk online oriënteert bij het boeken van een hotelkamer. Daarom geven we hun op een unieke manier een kijkje in de diverse hotels van AccorHotels. 
 

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Concept: Edward van der Veen, Roy Frencken, Joeri Jansen
Art Direction: Roy Frencken, Joeri Jansen
Copy: Edward van der Veen
Social advertising: Angela Sudmeijer, Huib Dieltjens
Account: Marleen Delisse, Hans Bauman
Strategie: Floor Busch
Verantwoordelijk bij klant: Kim Wamper, Sophie Ratouis
Design: Dino Kho, Inge Jalink, Jacqueline Krijnen
Animaties: Gilliano Nijman
Interactive Consultant: Bart Kokke
Design concept: RONIN Amsterdam
Social Media advertising: Socialyse
Technische realisatie: NoProtocol