Being There achter identiteit en campagne talkshow M

16-05-2018 (11:24) - Creatie

Sinds 14 mei haar dagelijkse nieuwe talkshow uit: M. Het format werd ontwikkeld door Human Factor TV in samenwerking met KRO-NCRV. Being There ontwikkelde de identiteit en campagne (outdoor, online, tv) en vertaalde dat ook door naar het decor: de visuele soul van het programma.
 

Yona Hümmels, creatief directeur Being There: "Bij de ontwikkeling zijn we uitgegaan van de persoon Margriet. Wie zij is. Het logo is opgebouwd uit twee verschillende letters en verbeeldt meerdere kanten van Margriet. Bijvoorbeeld een kant die in control is en een zachte meer losse kant die mensen misschien nog niet zo van haar kennen. Ook staat de M symbool voor het gesprek. Twee karakters die samen komen. Voor de kleuren zijn we uitgegaan van een favoriete trui van Margriet. Bij Amerikaanse talkshows gaan de decorontwerpers ook bij de host thuis langs. Wat vindt ze mooi? Wat weerspiegelt hun persoonlijkheid? Waarbij voelt ze zich comfortabel? Margriet wilde iets lichts, natuurlijks en iets verrassends. Ook komt ze graag in hotellobby’s. Dat zie je terug. We hebben het logo van M centraal gezet in het decor en onder andere met anamorphic design de M verwerkt in de desk van Margriet."
 
 
Robrecht Stoekenbroek, strateeg en partner bij Being There: "We kregen veel ruimte en vertrouwen van zowel Margriet, Human Factor TV en KRO- NCRV. En tegelijkertijd hebben we ook veel samen opgetrokken in de ontwikkeling en uitwerking." Jochem de Jong: "We zijn heel trots op het decor, de identiteit en de campagne. Het past goed bij Margriet van der Linden en bij de KRO-NCRV".