Born05 ontwikkelt online platform voor jaarverslag KPN

Born05 ontwikkelt online platform voor jaarverslag KPN

28-02-2020 (11:22) - Creatie

KPN publiceerde deze week haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders.
 
Op het platform zijn onder andere - het jaaroverzicht, de belangrijkste prestaties en het waardecreatiemodel 2019 inzichtelijk gemaakt. Via een downloadtool is het gehele jaarverslag of zijn afzonderlijke hoofdstukken uit het verslag naar wens te downloaden. Het platform is geïntegreerd met de corporate website van KPN, waarmee contextuele crosslinks zijn gemaakt.
 
Laurens Beil, artdirector bij Born05: “Veel corporates delen hun jaarverslag in de traditionele persomgeving van hun website, wat niet altijd even spannend is. Daarom is het juist ontzettend tof dat KPN zijn jaarverslag op een unieke manier wil presenteren. Born05 was verantwoordelijk voor het concept, design en de techniek. De techniek is in deze editie verder doorontwikkeld. De omgeving heeft een nieuw concept en ontwerp gekregen, in de stijl van KPN’s recente campagne ‘Het netwerk van Nederland’.”

Het KPN-jaarverslag 2019, inclusief aanvullende bijlagen, is online beschikbaar op jaarverslag2019.kpn


credits

Klant: KPN (Corporate Communicatie), Marjolein Drenth, Aline van Keulen, Edwin Bos
Bureau: Born05
Strategie & Creatie: Laurens Beil en Timo Wilbrink
Projectmanagement: Maaike Luijer
Account: Erik Dijkhuizen