Branding a Better World daagt corporates uit

07-11-2017 (17:30) - Creatie

Rabobank’s Growing a Better World prikkelde Elif Algu van Branding a Better World. ‘Het filmpje liet mij maar niet los. Grote ambitie, grote woorden, maar het moet allemaal nog gebeuren.' De kiem voor een nieuwe variant van de Rabobank film was gelegd.


Algu: ‘Het is een knipoog naar Growing a Better World Together. Hartstikke goed dat zij zich nu ook gaan inzetten voor een betere wereld, alleen is het geloofwaardiger, wanneer je eerst met daden komt en daarna met woorden. Wij geloven niet dat campagne voeren de oplossing is, maar de oplossing die je creëert je campagne wordt. Hiermee wil ik bedrijven uitdagen. Laten we nou eens een oplossing bedenken die zó goed is, dat het vanzelf je campagne wordt.’ 


Just be good and show it

Algu veroordeelt de Rabobank overigens niet: ‘Begrijp me niet verkeerd, corporates kunnen juist het verschil maken. Elk goed initiatief is er weer één die welkom is. Alleen is het handiger dit eerst te doen en daarna pas van de daken te schreeuwen. Anders klinkt het ongeloofwaardig. Mijn advies: Just be good and show it.’