Build in Amsterdam wint voor de vierde keer ‘E-commerce Site of the Year’

01-03-2021 (15:34) - Creatie

 

Awwwards, de digitale awards show, heeft creatief e-commerce bureau Build in Amsterdam voor de vierde keer de titel E-Commerce Site of the Year gegeven. Dit jaar hebben ze deze eer te danken aan het meeslepende digitale avontuur: EXPEDITION BAIKAL, gemaakt voor de toonaangevende Zwitserse outdoor specialist Mammut.
 
Op de winnende website wordt de Zwitserse bergbeklimmer Dani Arnold gevolgd naar het hart van Siberië, voor nieuwe ijs klimroutes. Arnolds’ expeditie leidt naar een plek waar de weersomstandigheden met wind, sneeuw en ijs zo extreem zijn, dat maar weinig atleten het hebben aangedurfd om hem te verkennen: het Baikalmeer. Het is het diepste meer op aarde, met temperaturen van min 40 graden Celsius. Build in Amsterdam maakte een meeslepende digitale experience van het extreme avontuur.
 
Bezoekers volgen de expeditie langs bergen, kliffen, ijsmuren, grotten en natuurlijk het bevroren Baikalmeer zelf. Het verhaal is verrijkt met prachtige fotografie, geluidseffecten, citaten, visuals en video's die naadloos op elkaar aansluiten. De beschermende kleding die Dani draagt tijdens de expeditie is op de site te bestellen: acht producten uit de top-of-the-range 'Eiger Extreme' collectie, waaronder een jas, sneeuw broek, helm en harnas, die tijdens de experience via pop-ups getoond worden.
 
De site werd door juryleden en de community van de Awwwards beschreven als "een baken van licht, dat de weg wijst in digital design":