Chuck Studios nu ook van start in Berlijn

Chuck Studios nu ook van start in Berlijn

12-01-2022 (13:41) - Creatie

Het Amsterdamse Chuck Studios opent een vestiging in Berlijn. Het is na Moskou, Los Angeles en Londen de vijfde vestiging voor de enige wereldwijde food advertising specialist. Chuck Studios Berlin zal worden gerund door industrie-veteraan Sebastian Nicke die eerder voor onder meer Fallon (onderdeel van Publicis Groupe), KicherBurkhard en Condé Nast werkte.
 
Met ervaring in brand en content strategy en een internationale focus is Nicke een droomkandidaat voor Chuck Studios Berlin. De eerste tier-one klant is ook al binnen: voor margarine marktleider Rama zal Chuck Studios een Culinaire Identiteit gaan ontwerpen. Rama is onderdeel van Upfield, producent en marktleider op het gebied van plantaardige spreads en kazen, waaronder de iconische merken Flora, Blue Band, ProActiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock en Violife.
 
Chuck Studios werd in 2011 opgericht door Ellen Gaedtgens en Olaf van Gerwen. De producent heeft haar activiteiten de laatste jaren erg succesvol uitgebreid door ook strategische diensten aan te bieden. Chuck Studios lost een enorme blinde vlek in food marketing op door Culinaire Identiteiten voor food brands te ontwikkelen. Hierdoor wordt food een distinctive brand asset - wat van onschatbare waarde is voor deze merken.
 
Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: ‘De combinatie van craft en strategische ondersteuning met Culinary Identity is een zeer specifieke propositie. Het is volstrekt logisch dat food-klanten elders in de wereld net zo enthousiast reageren als in Nederland. Dus zijn wij al een aantal jaar vol overtuiging een structuur aan het bouwen waarmee we wereldwijde reach hebben. We hebben besloten om agressief in Duitsland te investeren. We vonden gelukkig al snel Sebastian - juiste man op de juiste plek - en we vonden Rama - juiste merk met de juiste instelling - en dat weet je dat het ‘los geht’. De eerste filmproductie-pitches zijn ook al binnen en die smaken naar meer.’
 
‘Het klikte al heel snel met Olaf en Ellen’, voegt Sebastian Nicke, MD Chuck Studios Berlin toe. ‘Ze reden niet bij Arnhem de grens over zonder een plan: ze zijn heel gericht met een hele ambitieuze strategie bezig en hun plannen voor Duitsland spraken me gelijk aan. Dit wordt het interessantste jaar uit mijn carrière en ik kan niet wachten om iets moois te bouwen en de Duitse food advertising industrie op zijn kop te zetten.’
 
Het is de bedoeling dat Chuck Studios Berlin de aankomende jaren een volwaardige studio tot haar beschikking krijgt om de lokale markt optimaal te kunnen bedienen.